افزایش صادرات نفتی روسیه به آمریکا و انگلیس

صادرات نفت خام روسیه به کشور‌های انگلیس و آمریکا در سال گذشته میلادی روند افزایشی قابل توجهی را از خود نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های روسی با استناد به داده‌های سرویس گمرکی فدرال روسیه (FCS) گزارش دادند، صادرات نفت خام روسیه به آمریکا و انگلیس در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

این موضوع موید اظهارات پیشین وزارت توسعه اقتصادی روسیه در خصوص افزایش قابل توجه صادارت جهانی نفت خام این کشور، عمدتا به دلیل تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا و ایران است.

بنا به اعلام سرویس گمرکی فدرال روسیه، این کشور ۴.۷ میلیون تن نفت خام را در سال گذشته میلادی به آمریکا صادر کرده که در مقایسه با سال گذشته ۲.۶ برابر افزایش داشته است.

بر اساس گزارش سرویس گمرکی فدرال روسیه افزایش صادرات نفتی، ۲.۲ میلیارد دلار برای این کشور درآمد داشته است. همچنین این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۲.۴ برابر افزایش نشان داد.

وزارت توسعه اقتصادی روسیه یادآور شد در سال ۲۰۱۹ قیمت نفت این کشور به طرز قابل توجهی کاهش یافت.

از سوی دیگر داده‌های منتشره از سوی آمریکا رقم بالاتری را نشان می‌دهد و حاکی از آن است که میزان واردات نفت خام آمریکا از روسیه در سال گذشته میلادی نزدیک به ۶ میلیون تن بوده است. تفاوت در ارقام اعلام شده به نحوه تعیین کشور مبدا از سوی آمریکا برمی گردد.

انگلیس نیز روند مشابهی را در ارتباط با واردات نفت خام از روسیه در سال ۲۰۱۹ داشته است. میزان واردات نفت خام از روسیه در مقایسه با سال ۲۰۱۸ در انگلیس با افزایش دو برابری از ۰.۹۸ میلیون به ۲.۴ میلیون تن رسیده است. در عین حال لندن میزان ورادات نفتی خود از نیجریه و الجزایر را کاهش داده است.

وزارت توسعه اقتصادی روسیه از سرگیری تحریم‌های نفتی تهران در نوامبر سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم علیه بخش نفتی ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ را علت افزایش تقاضا برای نفت روسیه در میان کشور‌های غربی دانست.

به باور برخی کارشناسان جذابیت قیمتی نفت روسیه یکی از دلایل افزایش واردات نفت این کشور از سوی آمریکا و انگلیس است. در سال ۲۰۱۸ نفت خام روسیه به قیمت ۷۰.۵ دلار برای هر بشکه و در سال ۲۰۱۹ با قیمت ۶۲.۸ دلار برای هر بشکه به آمریکا صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار