آلمان حجاب را برای کارآموزان رشته حقوق ممنوع کرد

دادگاه عالی آلمان ممنوعیت حجاب را برای کارآموزان رشته حقوق خود مورد تائید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، دادگاه عالی آلمان روز پنجشنبه ممنوعیت پوشیدن روسری برای کارآموزان مسلمان رشته حقوق در دادگاه را تائید کرد.

دادگاه عالی، بالاترین نهاد قضایی آلمان، این تصمیم را در پاسخ به شکایت کارآموز زن آلمانی-مراکشی تبار اهل فرانکفورت اتخاذ کرد. این زن دوره کارآموزی رشته حقوق خود را در دادگستری هسن آلمان می‌گذراند.

براساس قانون ایالت هسن، زنان محجبه کارآموز رشته حقوق، در انجام برخی از وظایف خود اجازه ندارند با پوشش حجاب به نمایندگی از دولت یا دستگاه قضایی عمل کنند. این بدان معناست که این کارآموزان محجبه اجازه ندارند همانند دیگر کارآموزان در زمان برگزاری دادگاه، در جایگاه ویژه قاضی در کنار او بنشینند. آن‌ها تنها می‌توانند از جایگاه تماشاچیان به کار خود ادامه دهند و همچنین آن‌ها فاقد حق اداره جلسه دادگاه یا دریافت مدرک هستند.

قانون ملی آلمان کلیه کارمندان دولت را از پوشاندن صورت خود از جمله با نقاب و برقع، منع می‌کند. پوشاندن صورت تنها در موارد پزشکی و یا به دلایل ایمنی از جمله در مورد آتش نشانان مجاز است. هر چند هیچ ممنوعیت قانونی در آلمان در زمینه حجاب اسلامی برای کارکنان دولت وجود ندارد.

این تصمیم دادگاه عالی آلمان احتمالا بحث‌های بسیاری را در جامعه آلمان در موضوع حجاب بدنبال خواهد داشت. آلمان نزدیک به ۴.۵ میلیون نفر جمعیت مسلمان دارد و قوانین متفاوتی درباره حجاب در ۱۶ ایالت فدرال آن حاکم است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
پس آزادی بیان و آزادی عقیده ای که اروپا یی ها و آمریکا می گویند، کجاست؟؟؟
همه اش حرف زیادی و عوام فریبی است
مرگ بر آمریکا و انگلیس و اروپاییان ضد اسلام
آخرین اخبار