رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:

کرونا در ایران؛ میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است

جهانپور گفت: میانگین سنی افراد بستری ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: تاکنون ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا طی روز‌های گذشته بهبود یافته اند. میانگین سنی افراد بستری ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در روزهای آینده

او مطرح کرد: تا امروز پانزده آزمایشگاه مورد تأیید را در سطح کشور داریم و طی روزهای آینده تعداد آزمایشگاه ها به بیست و دو مورد خواهد رسید. 

آمار مبتلایان در روز‌های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت

جهانپور ادامه داد: موضوعی که در مورد آمار روزانه می‌توان گفت این است که آمار کماکان صعودی است و در روز‌های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت. بخشی از افزایش و نمودار رو به رشد به این دلیل است که بیماری در حال شیوع است و ما در وضعیت افزایش مبتلایان هستیم و البته روز‌ها و احتمالا هفته‌هایی ادامه خواهد داشت. قطعا قطع زنجیره انتقال و کند شدن رشد این نمودار و کاهش شیب صعودی این نمودار وابسته است به مشارکت مردمی که در حوزه کاهش سفر‌های بین شهری و رعایت نکات بهداشتی و کاهش تردد و مراودات وجود خواد داشت.

۸۰ تا ۹۰ درصد پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی است

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفتی که ما در مقابله با این بیماری خواهیم داشت قطعا وابسته به خود مراقبتی، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و البته رعایت توصیه‌های اکیدی است که در خصوص کاهش مراودات و سفر‌های شهری و بین شهری و ترددی که است انجام می‌شود.

او بیان کرد: بنابر گزارش وزیر راه و شهرسازی متاسفانه ورودی برخی استان ها بالاست در استان مازندران طی روزهای گذشته تعداد اتومبیل های ورودی از خروجی بیشتر است و این نشانه افزایش سفرهای تفریحی است. این اتفاق قطعا با توجه به اینکه این بیماری به استان مازندران رسیده است برای حتی افرادی که به عنوان مسافر سفر خواهند کرد و حتی خانواده آن‌ها هم خطرساز است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان طبق روز‌های گذشته تأکید می‌کنیم که هیچ کجا امن‌تر از خانه ها و شهرهایمان برای مقابله با این ویروس نیست به شرطی که در خانه بمانیم و صرفا اگر ترددی داریم تردد ضروری برای تأمین مایحتاج و ضرورت‌های شغلی باشد که ممکن است برخی از اعضای خانواده داشته باشند. 

 جهانپور در پایان افزود: اقدامات حمایتی دولت، نظام سلامت، حمایت مداخله‌ای وزارت بهداشت و درمان ادامه و توسعه پیدا خواهد کرد و امیدواریم طی روز‌های گذشته همه این‌ها با یک هم افزایی ما را به سمت بهترین نقطه و نتایج ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من نگران خودم نیستم خدا جوانانمان رو حفظ کنه که مجبورن بیرون از خونه کار کنن ای خدا ما که دل خوشی نداشتیم همین روزهای نچندان خوش را از ما نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۷:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
همین ۶۰ساله ها هم پدر مادرامون هستن،که خیلی برامون عزیزن. خدا کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
به جای آمار دادن فقط امکانات پیشگیری رو فراهم کنید .
Iran (Islamic Republic of)
نوریان
۱۶:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام چرا قضیه ویروس کرونا جدی گرفته نمی‌شود باید در مورد سفرها بیشتر هشدار داده شود.
ایران کشور ثروتمندی ست.نیاز نداریم گوشت از خارج ایران بیاوریم.کشاورزی و دامداری ایران را بیشتر بها بدهیم ..واقعا جوانان زیادی مشغول بکار میشوند..
نیازی به اسباب بازی و پارچه چینی هم نداریم

برنج و پسته درجه یک را بدهیم مردم خودمان بخورند صادر نکنیم
آخرین اخبار