استاندار قم مطرح کرد؛

تلاش برای ورود ۲ بیمارستان دیگر به مدار پذیرش بیماران کرونا در قم/ تاکید بر قرنطینه خانگی

سرمست گفت:مردم باید بیشتر در خانه بمانند و غیر از موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست،استاندار قم ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی پیشگیری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت اظهار کرد: در این جلسه مسائل مبتلابه استان در خصوص کرونا ویروس گزارش شد و نیازمندی‌ها در زمینه پیشگیری از این بیماری مطرح شد.

او با تاکید بر اینکه در کنار همکاری و همیاری شهروندان، رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی ضروری است،تصریح کرد: شهروندان باید بیشتر در خانه باقی مانده و غیر از موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

استاندار قم با بیان اینکه در شرایط کنونی با اوج‌گیری بستری شهروندان در بیمارستان‌ها مواجه هستیم گفت: در این شرایط بیمارستان‌های کامکار، امام رضا، فرقانی و علی بن ابیطالب (ع) پذیرش بیماران کرونا را انجام می‌دهند و در تلاش هستیم که بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین را وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی کنیم.

او با اذعان به اینکه از نظر تولید ماسک و مواد ضدعفونی پیگیری خوبی صورت گرفته است افزود: دانشگاه علوم پزشکی و نیرو‌های بسیج فداکارانه وارد این کار شدند و در کنار سایر نیرو‌های داوطلبانه پای کار آمدند تا بتوانیم شهر را در برابر این ویروس و گسترش آن محافظت کنیم.

سرمست با بیان اینکه جلسات ستاد بحران استان روزانه تشکیل می‌شود اظهار کرد: بامداد امروز هم این جلسه برگزار شد تا اقداماتی صورت گرفته که پیک صعود این بیماری را متوقف کرده و به مرور آن را ریشه کن کنیم.

او با اشاره به لغو تمام فعالیت‌های تجمعی در شهر گفت: تلاش کردیم حضور کارمندان و مردم در ادارات به نوعی تنظیم شود که هم مردم بتوانند در شرایط اضطرار کار خود را پیگیری کنند و هم کارمندان بتوانند پاسخگو باشند و در کنار آن اجتماعات به حداقل برسد.

استاندار قم با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی و علمی و حوزوی شهر گفت: عوامل شهرداری و سایر نهاد‌ها هم پای کار آمدند و اگر همه دست به دست هم دهیم و مسئله را درک کنیم این مشکل را پشت سر خواهیم گذاشت وگرنه این مشکل برای استان و کل کشور به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد.

او مراقبت فردی مردم را امر ضروری عنوان و بیان کرد: در اولین فرصت با کمک نیرو‌های مسلح یک بیمارستان صحرایی در شهر قم راه‌اندازی خواهد شد تا در صورت نیاز از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اینکه معلومه ادم تو خونه خودشو قرنطینه کنه
آخرین اخبار