۳۵۴ تیم تخصصی و بهداشتی درمانی به مناطق محروم لرستان اعزام شدند

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: امسال ۴۴ تیم تخصصی و ۳۱۰ تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالوحید ملک‌آرا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بسیج از زمان شکل‌گیری خود تابه‌حال، دغدغه خدمت‌رسانی به همه اقشار مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را داشته است اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی در پی این بوده که در حد توان خود در ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مردم مؤثر باشد.

او با اشاره به طرح شهید دکتر رهنمون  اعتلای بسیج  در کشور افزود: با شروع این طرح پزشکان و عزیزانی که به صورت رایگان و اخلاص به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می‌دهند افتخاری دیگر را برای بسیج و بسیجیان می‌آفرینند که جای بسیار خوشحالی است.

 ملک‌آرا گفت: یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کمتر برخوردار و محروم جامعه است که با تشکیل و اعزام تیم‌ها در مناطقی که بین ۳ تا ۵ هزار نفر جمعیت دارند به آن پرداخته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه در این طرح ۱۵ تیم پزشکی سازماندهی شده‌اند که یک جغرافیای ثابت به هر تیم اختصاص داده شده، عنوان کرد: این مناطق شامل اسدآبادی، میدان تیر و فلک الدین شهرستان خرم آباد، تیکه ضرون و رودبار کوهدشت، منطقه پیرمار پلدختر، منطقه میربگ جنوبی دلفان، منطقه قلایی الشتر، منطقه ناصرالدین دورود، منطقه دولت آباد ازنا، منطقه لرآباد و جهان آباد بروجرد، مناطق بزنوید و پشت خط کمربندی الیگودرز، زاغه، بیرانشهر، چم پلک دوره چگنی بر اساس اعلام نظر مراکز بهداشتی و سپاه ناحیه شهرستان‌های استان که از بیشترین محرومیت برخوردار هستند خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی به صورت ماهی یک‌بار ارائه می‌شود.

او افزود: این سازمان از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا امروز چهار بیمارستان ثابت یک‌روزه در مناطق محروم وکم برخوردار شهرستان‌های چم پلک چگنی، منطقه عشایر نشین الیگودرز، عدل آباد الشتر وزاغه در قالب طرح شهید دکتررهنمون برپا کرده است.

ملک آرا با اشاره به خدمات پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم عنوان کرد: امسال ۴۴ تیم تخصصی و ۳۱۰ تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و ۱۲۵ ایستگاه سلامت در مصلی‌های سراسراستان برپاشده است. درمجموع از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به ۸۵ هزار و ۹۰۵ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

او تصریح کرد: اعزام ۱۰۵ تیم بهداشتی و درمانی، ۳ تیم دندانپزشکی، ۱۷ تیم تخصصی در مناطق سیل زده‌ی شهرستان پلدختر، افرینه، معمولان، دلفان، چگنی، رومشکان، الشتر، خرم‌آباد و الیگودرز همراه با تجهیزات کامل و شب‌مانی در این مناطق و ارائه خدمات به تعداد ۳۷هزارو ۹۰۲ نفر، مستقر کردن پست‌های امدادی ثابت به مدت ۸ روز در موکب امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گلدشت، بروجرد و ازنا به صورت شبانه روز جهت ارائه خدمات پزشکی وبهداشتی همراه با داروی رایگان به زائران اربعین حسینی (ع)، کمک هزینه درمانی به مبلغ بیش از ۲۰ میلیون تومان جهت بیماران بی بضاعت و چندین عمل جراحی وارجاعی به صورت رایگان و سه سورتی پرواز در مناطق صعب العبور و سخت گذر بزنوید و گلی چاس شهرستان الیگودرز و چندین سورت پرواز در مناطق سیل زده استان با همکاری اورژانس ۱۱۵ از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.