برخورد دستگاه قضا با پزشکانی که خودسرانه داروخانه و مطب‌های خود را تعطیل کردند

دادستان صومعه‌سرا گفت: با پزشکانی که خودسرانه داروخانه و مطب‌های خود را تعطیل کرده‌اند، برخورد قضایی قاطع می‌شود.

برخورد دستگاه قضا با پزشکانی که خودسرانه داروخانه و مطب‌های خود را تعطیل کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم انصاری، دادستان صومعه‌سرا با ارسال نامه‌ای به رئیس نظام پزشکی این شهرستان با بیان اینکه تعطیلی مطب از ناحیه پزشک دارای فرآیند و تشریفات خاصی است، گفت تعطیلی خودسرانه مطب یا داروخانه‌ها که در روز‌های اخیر مشاهده شده برخلاف تعهد حرفه ای، شغلی و اخلاقی پزشکی بوده که این امر در عمل موجب ایجاد بی نظمی و اخلال در روند عادی امور بیماران و خدمت رسانی به مردم شده است.

او افزود: پزشکانی که بدون مجوز در پی شیوع ویروس کرونا مبادرت به تعطیلی مطب‌ها یا داروخانه‌ها کرده باشند پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

دادستان صومعه‌سرا گفت: همچنین برای قرار تامین کیفری در راستای ماده ۲۴۷ از قانون آئین دادرسی کیفری قرار نظارت از نوع ممنوعیت به اشتغال به امر پزشکی برای پزشک مزبور برای مدت زمان طولانی صادر خواهد شد.

ابراهیم انصاری تصریح کرد: نظام پزشکی شهرستان و نیز فرماندهی انتظامی موظف است از امروز لیست مطب‌هایی که بدون مجوز و به صورت خودسر مبادرت به تعطیلی کرده اند را به مرجع دادستانی برای اقدامات قانونی ارسال کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.