دانستنی‌های حقوقی؛

آیا می‌توان خودروی لیزینگی را بابت بدهی توقیف کرد؟

برای دریافت بدهی خود از فرد بدهکار باید نکات و راهکارهای قانونی را طی کرد.

آیا می‌توان خودروی لیزینگی را بابت بدهی توقیف کرد؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  برای همه ما پیش آمده است که با فرد بدهکار روبرو شده باشیم و برای وصول بدهی از او با مشکلاتی مواجه شویم.

باید به این نکته توجه داشته باشید که برای گرفتن بدهی آیا می‌توان روی خودروی فرد بدهکار هم دست گذاشت و خودرو او را  توقیف کرد یا خیر؟

مطابق با قانون اجرای محکومیت‌های مالی سال ۹۴ این موضوع که خودرو طبق ماده ۲۴ این قانون شامل مستثنیات دین نیست پس می‌توان خودروی شخص بدهکار را توقیف کرد و برای توقیف خودرو نیازی به رعایت شرایط خاص نیست.

اما سوال دیگری که در این میان پیش می‌آید این است که آیا می‌توان خودروی لیزینگی را توقیف کرد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تا زمانی که اقساط خودرو تمام نشده باشد، نمی‌توان خودرو را توقیف کرد، اما به محض آن که اقساط خودرو تمام شد و فک رهن آن صورت گرفت، می‌توان خودرو را توقیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Reza89
۱۴:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من یه ماشین دارم ۱۰ میلیون به ایرانخودرو بدهکاره الان شده ۳۰ میلیون یعنی ۳ برابر!!! انصافه من ۳ برابر پول بدم ؟ رفتم بدهیمو بدم گفتم کمی فقط از سودتون کم کنید.گفتن کم نمیکنیم اگر هم پرداخت نکنی ماشینو میذاریم مزایده...وقتی شرکت های بزرگ کشور رباه میخورن چه انتظاری از بقیه میشه داشت......
Iran (Islamic Republic of)
تنیان
۱۳:۴۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ماشینم لیزینگی هستش الان یک ساله شرکت اطلس خودرو به دلیل بدهی لیزینگ شاکی شده و ماشین تو شهرستان تو پارکینگ خوابوندم از کجا پیگیر این بی قانونی بشیم
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
پرایدی که داره باهاش مسار کشی میکنه و امرار معاش میکنه با مرسدس بنز فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
البته اينكار بايد بصورت اتوماتيك باشه نه اينكه طلبكار روزا رو بشماره ببينه كي بايد بره توقيفش كنه