امام از روند انتخاب مشاور برنامه «عارضه سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها در متروی پایتخت» خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی امام مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به روند انتخاب مشاور «عارضه سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها در متروی پایتخت» عنوان کرد: خطوط متروی تهران برای سرفاصله حرکتی ۲ دقیقه طراحی شده است و با این مطالعه به دنبال شناسایی و اولویت بندی گلوگاه‌هایی هستیم که مانع رسیدن سرفاصله حرکت قطار‌ها به میزان استاندارد است.

او در ادامه با اشاره به این که کاهش سرفاصله حرکتی نتیجه عوامل مختلف از جمله تامین ناوگان، پارکینگ ها، پایانه‌های تعمیراتی، روسازی خطوط مترو، سیگنالینگ، سامانه‌های تهویه، برق و ایمنی است، عنوان کرد: همچنین با اجرای این برنامه قصد بررسی الزامات کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها در اجرا و اولویت بندی اقدامات مورد نیاز برای این موضوع را داریم.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در طراحی و اجرای خطوط ۶ و ۷ و نیز توسعه خطوط این موضوع مورد دقت قرار گرفته و پس از بهره برداری کامل باید به سرفاصله ۲ دقیقه برسد، عنوان کرد: این برنامه برای قسمت‌های در حال بهره برداری خطوط یک تا ۴ متروی تهران انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محور‌های این طرح مطالعاتی اولویت‌بندی اقدامات لازم برای کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها است، گفت: بدون شک این امر نه تنها منجر به سرعت یافتن اجرای اقدامات مورد نیاز برای کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها می‌شود، بلکه از اتلاف بودجه و نیز خواب سرمایه جلوگیری می‌کند، زیرا در این صورت ما می‌دانیم چه اقدامی را باید در اولویت قرار دهیم؛ در نتیجه هزینه کرد برای آن به موقع انجام شده و مشمول مرور زمان نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار