رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مطرح کرد؛

لغو قرار داد پیمانکاران برای تفکیک زباله از مخازن/ ورود دستگاه قضا برای جلوگیری از پدیده زباله گردی

علیپور گفت: برای جلوگیری از زباله گردی باید نیروی انتظامی و دستگاه قضا ورود جدی داشته باشند تا در این شرایط حساس زباله گردی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران آخرین اقدام‌های انجام شده در مدیریت شهری برای کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: در سازمان مدیریت پسماند دستورالعمل‌های لازم را برای کنترل شیوع ویروس کرونا به نیرو‌های خدمات شهری و همکارانمان ابلاغ کردیم تا دریافت و تفکیک پسماند در ایستگاه‌های میانی و سایت آراد کوه با استفاده از تجهیزات کامل مانند دستکش و ماسک باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: موضوع تجهیز و استفاده کارگران خدمات شهری در حوزه پسماند به ماسک و دستکش به صورت جدی رصد و دنبال می‌شود.

علیپور ادامه داد: از همین فضای رسانی می‌خواهم استفاده کنم و از شهروندان بخواهم زباله‌هایی مانند دستمال‌های کاغذی، ماسک و اقلامی که برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود را در کیسه‌های جداگانه قرار دهند و با بسته بندی مجزا درون مخازن پسماند قرار دهند و همه تلاش این باشد که در سطح شهر این دست از پسماند‌ها رها نشود، زیرا جمع اوری ان‌ها از سوی کارگران خدمات شهری خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

علیپور تصریح کرد: برای جمع اوری پسماند پزشکی تلاش کردیم تا پسماند‌های بیمارستان‌های ایزوله به صورت جداگانه جمع اوری و انتقال داده شود و پس از انتقال با عمق خاک و اهک بیشتر دفن شوند.

او با اشاره به پدیده زباله گردی گفت: برای جلوگیری از امر زباله گردی باید نیروی انتظامی و دستگاه قضا ورود جدی داشته باشند تا در این شرایط حساس موضوع زباله گردی و ترکیب زباله‌های بیمارستانی و عفونی نظیر ماسک و دستکش با سایر زباله‌ها را نداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: از امروز فرایند تفکیک و بازیافت زباله در ایستگاه‌های میانی و ارادکوه را برای جلوگیری از ابتلا کارگران به بیماری تعطیل شد و به تمام بخش‌ها در سطح ذی مدخل ابلاغ کردیم که تفکیک از سطح مخازن از فردا تعطیل شود.

علیپور تاکید کرد: فرایند قرار داد پیمانکاران فعال در حوزه تفکیک پسماند نیز دنبال شد تا از امروز به مدت یک ماه فرایند اجرای تفکیک‌زباله از سوی پیمانکار انجام‌نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار