در پی شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفت؛

تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید توسط متخصصان دانشگاه تبریز

با تلاش و همت متخصصان دانشگاه تبریز، محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه تولید شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شیوع ویروس کرونا و نیاز فوری و فراوان به محصولات ضدعفونی‌کننده و به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز، محلول ضدعفونی‌کننده دست در این دانشگاه به مرحله تولید رسید.

این محلول ضدعفونی‌کننده همانند محلول قبلی (محلول ضدعفونی کننده سطوح) به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش‌بنیان مسقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تولیدشده است.

همچنین تولید این محلول بطور متوسط ۳ هزار لیتر در روز است که در صورت نیاز جامعه و تامین مواد اولیه این میزان به ۱۲ هزار لیتر قابل افزایش در تولید خواهد بود.

این محصول بعد از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی، زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی تولید شده است، کیفیت آن در حد مطلوب است و بسیار مقرون به صرفه است.

متخصصان دانشگاه تبریز پیش از این موفق به تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح شده بودند و با تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی شان در گام دوم توانستند به این مهم دست یابند.

متخصصان دانشگاه تبریز با همدلی و دلسوزی و با کمک علم و تخصص برای خدمت و کمک به همنوعان خود در راستای مهار شیوع این ویروس با تولید مواد ضدعفونی‌کننده در کنار سایر متخصصان و مسئولان امر، آماده همکاری برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اول بدن موشا بخورن ببينيم ميميرن يا نه
اگه زياد سمي باشه بدرد نميخوره
آخرین اخبار