حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همه مسئولان باید به کمک وزارت بهداشت بشتابند/ باید بدون گذشت و تسامح با محتکران برخورد شود

فعال اصولگرا گفت: باید بدون گذشت و تسامح با محتکران برخورد شود، زیرا این افراد در واقع با جان مردم بازی می کنند.

/سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم برخورد جدی با محتکران ،گفت: همواره در بحران ها، چالش ها و مشکلاتی که برای مردم به وجود می آید شاهد هستیم که عده ای اهل فداکاری، ایثار، گذشت و خدمت به مردم هستند و حتی حاضرند جان خود را به خطر بیاندازند و صحنه های با شکوهی را خلق می کنند که باعث اعجاب وشگفتی می شود.

او ادامه داد: اما در کنار آن معدود افراد سودجو و طمع‌کاری هم یافت می‌شوند که تنها به فکر منافع خود بوده و به جای دغدغه داشتن برای برون رفت از گرفتاری ها و کاهش مشکلات و خیرخواهی برای مردم، صرفا در فکر پر کردن جیب خود و منفعت طلبی هستند.

حسینی افزود: در این افراد سنگدل معمولا موعظه و تذکر اثربخش نیست و روش نادرست خود را با نصیحت و تمنا تصحیح نمی کنند، لذا در چنین بحران هایی نیازمند قوانین سختگیرانه و برخورد جدی هستیم، زیرا در شرایط خاص که جان عده‌ای در خطر است اغماض و رافت نسبت به سوداگران و قانون شکنان معنایی جز ظلم به جامعه ندارد و مصداق ترحم بر پلنگ تیز دندان می‌شود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: برای مثال اگر ماسک احتکار شود تا چند برابر قیمت فروخته شود و به موقع به دست مردم نرسد در شیوع این ویروس منحوس و گسترش بیماری تاثیر داشته و جان عده ای را به خطر می اندازد؛ لذا باید بدون گذشت و تسامح با چنین محتکرانی برخورد شود، زیرا این افراد در واقع با جان مردم بازی می کنند و قانون و شرع اجازه نمی دهد با چنین مجرمانی مثل شرایط عادی برخورد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: درکنار اقدامات به موقع و قاطع سازمان تعزیرات و دستگاه قضایی، مردم هم می توانند نقش فعالی در کشف و معرفی افراد متخلف و انبارهای آنها داشته باشند تا کسی جرات احتکار و فرصت طلبی نداشته باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان خاطر نشان کرد: البته افزایش قیمت کالاهای ضروری و احتکار یک پدیده جهانی است و در حال حاضر هم در کشورهای دیگر قیمت ماسک و موادضد عفونی افزایش چند برابری پیدا کرده و این وظیفه دست اندرکاران کشور است که با اعمال مدیریت و تدبیر لازم بر اوضاع مسلط باشند و اجازه ندهند دنیا طلبان از آب گل آلود ماهی بگیرند.

حسینی افزود: یکی دیگر از راه ها هم که مورد توجه قرار گرفته و باید به آن اهتمام جدی شود تولید فراوان و انبوه کالا های ضروری است، خط تولید بسیاری از کارخانه ها و کارگاه‌ها را می توان تغییر داد و خوشبختانه تولید کالاهایی نظیر ماسک چندان پیچیده نیست و اینها را می توان به سرعت تولید کرد و البته انجام امور تولید و توزیع درست نیازمند مدیریت کارآمد، با انگیزه و تمام وقت است که در مسیر تولید تا مصرف اخلال بوجود نیاید.

فعال اصولگرا بیان کرد: در حال حاضر برخی از کالاهای مورد نیاز در کشور به قدر کافی وجود دارد، اما متاسفانه به خوبی و براساس اولویت توزیع نمی شود که می طلبد مسئولان و مدیران اجرایی همه دستگاه ها و نهادها به کمک وزارت بهداشت بشتابند و همه بار سنگین این بحران را بر دوش وزارت بهداشت نگذارند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازم است همه مردم از زحمات ارزنده پزشکان فداکار، پرستاران دلسوز و مدیران متعهد که درحال تلاش شبانه روزی برای نجات بیماران هستند تقدیر کنند و از مسئولان مطالبه کنند که با احتکار کنندگان قاطع برخورد نمایند و مجازات سخت اخلالگران را درس عبرتی برای دیگر سودجویان بی‌انصاف قرار دهند که از ترس بی آبرویی و مجازات، حق الناس را تضییع نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار