صرفه جویی در مصرف آب در خانه تکانی های نوروزی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در آستانه نوروز و خانه تکانی های نوروزی نسبت به مصرف نادرست و غیراصولی آب هشدار داد.

غلامرضا رضایی فر ، مدیر عامل شرکت  آب  و فاضلاب استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: با توجه به درپیش بودن نوروز باستانی و آماده شدن شهروندان برای سال جدید، سنت های نوروزی ، رفت و روب ، شستشوی وسایل و محل زندگی از اوایل اسفند ماه، مصرف آب بشدت بالا می رود به طوری که اسفند ماه هرسال پر مصرف ترین ماه درکل سال محسوب می شود واحتمال افت فشار در طبقات یا قطع آب در برخی مناطق اجتناب ناپذیر است.

رضایی فر افزود: بنابراین رعایت و دقت در مصرف آب برای برخورداری همگان از آب بخصوص دراین روزها که بعلت مقابله با ویروس کرونا نیازهای آبی بیشتر هم شده و ضروری است.

او گفت : رفت و روب منزل با حداقل آب ، بردن فرش ها به مراکز قالیشویی ،استفاده از ماشین لباسشویی با حداکثر ظرفیت، استفاده از روش هایی  نظافت حیاط وپارکینگ با حداقل آب توصیه هایی است که شهروندان باید آنها را مورد نظر قرار دهند. .

مدیر عامل شرکت  آب  و فاضلاب استان البرز  افزود : استفاده از سطل آب و دستمال برای شستن خودرو ها بجای استفاده از شیلنگ آب و کوتاه کردن زمان استحمام که بیشترین مصرف آب در میان انواع مصارف خانگی راتشکیل می دهد ازجمله توصیه های دیگری است که با توجه و دقت مضاعف و رعایت آنها در این ایام می توان شاهد برخورداری تمام شهروندان از جریان مستمر آب در تمام استان بود.

انتهای پیام / ر. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.