ویروس کرونا؛ اولین دریافت‌کنندگان واکسن ضد کرونا چه کسانی هستند؟

یکی از نکات مورد توجه پس از تهیه واکسن این است که برای دریافت آن چه کسانی در اولویت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال گسترش است و شیوع آن در ایتالیا و کره جنوبی رو به وخامت است. اما آیا درمانی وجود دارد؟ آیا دانشمندان توانسته‌اند برای آن هیچ واکسنی بسازند؟ اگر چنین است، اولین کسی که آن را دریافت می‌کند کیست؟


بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای ساخت داروی قطعی ویروس کرونا در ایران


در پاسخ سوال اول باید گفت هنوز واکسنی برای پیشگیری از بیماری و یا در مان آن وجود ندارد، اما پروفسور استفن ترنر از دانشگاه موناش از ابتکار عمل تعداد زیادی از محققان برای تولید واکسن‌های جدید خبر داد.

 تهیه واکسن چقدر آسان است؟

پروفسور ترنر در این باره گفت: در اصل، طراحی و انجام آزمایشات بالینی اولیه با استفاده از فناوری‌های جدید در حال توسعه هستند. تنها چیزی که تحقق این مورد را دشوار می‌کند گذراندن مراحل متعدد قبل از تصویب هر گونه واکسن برای استفاده انسان است  چرا که باید تاثیر و ایمنی آن تایید شود.

به گفته پروفسور ترنر، مدت زمان اجرایی شدن و استفاده از واکسن به الزامات نظارتی برای ایمنی بستگی دارد. پیگیری واکسن‌های آزمایشی در شرایطی که نیاز به سلامت عمومی و ضروری بهداشتی دارد، زمان‌بر است. واکسن ایبولا یک نمونه از آزمایش سریع در سالهای اخیر  است.

اما چه کسی اولین واکسن را دریافت می‌کند؟

به احتمال زیاد کادر درمانی به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران برای دریافت واکسن، در ردیف اول قرار می‌گیرند. پس از آن‌ها به طور قطع سالمندان، بیماران قلبی و افراد دارای مشکلات تنفسی از دریافت کنندگان اولیه واکسن خواهند بود.

به توصیه پروفسور ترنر بهتر است افراد در صورت مشاهده علائم این ویروس که شامل تب، تنگی نفس، سرفه و بدن درد است در خانه بمانند و از رفتن به بیمارستان‌ها خودداری کنند و با اورژانس تماس بگیرند؛ رعایت این نکات می‌تواند سرعت شیوع را کاهش دهد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
این افرادی که ادعا میکنم می‌تواند از آینده خبر داشته باشد مثل علم ماورالطبیعه یامرتاض ها چرا راه ساخت واکسن کرونا به پزشک ها نمیگن