پاسخ به سوالات شما؛

مصرف زیاد ویتامین C شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد

یک متخصص تغذیه گفت: مقدار دریافت زیاد هر ماده به خصوص ویتامین C باعث آسیب به بدن می شود.

ویروس کرونا؛ مصرف زیاد ویتامین C شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد دادخدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر مصرف ویتامین C بر افزایش مقاومت بدن در مقابل ویروس کرونا گفت: مقدار دریافتی هر ماده مغذی در صورت زیاد مصرف کردن باعث آسیب، مشکل و ضرر به بدن خواهد شد.

او افزود: آهن عنصری بسیار مهم برای بدن است، اما اگر زیاد مصرف شود به عنوان رادیکال آزاد سرطان زا می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: ویتامین C یکی از ویتامین‌های مورد نیاز روزانه است که باید از طریق مواد غذایی حاوی این ویتامین دریافت شوند همچنین اگر زیاد استفاده شود باعث مشکل و کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: اگر ویروس کرونا وارد بدن شده باشد در صورت زیاد مصرف کردن ویتامین C باعث ایجاد معضل خواهد شد، اما در صورت وارد نشدن این ویروس به بدن به علت اینکه یک محلول در آب است شاید مشکل چندانی ایجاد نکند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به میزان مصرف ویتامین C اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد عادی روزانه به طور متوسط حدود ۲ تا ۳ واحد انواع مختلف میوه مصرف کنند.


بیشتر بخوانید: آیا لباس‌ها هم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند؟


رحمانی تصریح کرد: میوه جات باید به میزان متوسط مصرف شوند؛ برای مثال پرتقال یا سیب درشت ۲ واحد حساب می‌شود که بهترین زمان استفاده از میوه جات میان وعده است و هیچ وقت نباید دو میوه همزمان مصرف شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره موادغذایی حاوی ویتامین C گفت: سبزیجات و میوه جات تازه حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که ویتامین‌های آن‌ها در صورت حرارت زیاد یا ماندن در هوا کاهش یافته یا از بین می‌روند.


بیشتر بخوانید: آیا دود اسپند تاثیری در مهار کردن ویروس کرونا دارد؟


او افزود: مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، نارنج و انواع لیمو‌ها غنی‌ترین منبع ویتامین C هستند و در لیست سبزیجات گوجه فرنگی منبع مفیدی برای تامین ویتامین C خواهد بود.

ویروس کرونا؛ مصرف زیاد ویتامین C شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد

رحمانی گفت: با وجود انتشار ویروس کرونا سبزیجات خام ممکن است منشا آلودگی باشند پس در این صورت مصرف گوجه فرنگی و هویج توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
ببخشید همه ی دنیا به وینامین سی رسبدن این خانم میگه نخورید؟!!!!! واقعا اگه دکترا این نظر رو رد میکنن پست این بنده خدا رو حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد نیازی
۱۹:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویتامین سی در درمان پیشگیری کنترل تاثیر مثبت دارد همچنین لیکوپن و اناناس. ..البته الان گویا اثبات شده ..من خودم عفونت سرما خوردگی شدید همراه لرز و درد داشتم یک لیوان اب با قرص جوشان عالی بود برام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا در بیمارستان به بیماران کورانایی ویتامین c میدن پس ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
به این خانم دکتر بفرمایید پس چطوره که در مراکز تحقیقاتی معتبر داره روی درمان ویروس کرونا با ویتامین c تحقیق و آزمایش میشه و چطوره که یک دکتر عکس هایی رو از درمان بیمار مبتلا به کرونا با تزریق روزی 10 گرم ویتامین c منتشر کرده؟
آخرین اخبار