پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ آیا استفاده از محلول های ضد عفونی ضرر دارد؟

در این بسته به برخی پرسش‌ها درباره‌‌ استفاده از محلولهای ضد عفونی کننده پاسخ داده شده است.

ویروس کرونا؛ آیا استفاده از محلول های ضد عفونی ضرر دارد؟جاوید صمدی فوق تخصص اورولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده از محلول‌های ضد عفونی و تاثیر آن بر روی سلامتی مردم اظهار کرد: محلول‌هایی که در سطح شهر برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده می‌شود؛ همان آب کلر است که یک دهم رقیق شدهاست و هیچ آسیبی برای مردم ندارد.

او تصریح کرد: استفاده از این محلول‌ها برای سلامت مردم مضر نیست و می‌توان این محلول را برای پاکسازی معابر عمومی تا یک صدم هم رقیق کرد.

این فوق تخصص اورولوژی اضافه کرد: این اطمینان را به مردم می‌هیم که هیچ گونه خطری سلامتی شان را تهدید نمی‌کند، پس با خاطری آسوده به زندگی روزمره شان برسند.

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه محلول‌های ضد عفونی کننده بسیار رقیق شده اند و نیاز به استفاده با غلظت بالا نیست، بیان کرد: افرادی هم که سابقه حساسیت به این محلول‌ها را دارند نگران نباشند، زیرا هیچ خطری سلامتی شان را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:ویروس کرونا؛ توصیه‌های ضروری برای ضدعفونی کردن محیط خانه

صمدی بیان کرد:مردم با مشاهده دستگاه‌های ضد عفونی کننده درمعابر هیچ گونه ترسی به خود وارد نکنند، زیرا این دستگاه‌ها از همان محلول‌های ضد عفونی برای پاکسازی خیابان‌ها استفاده می‌کنند، پس با آرامش در این مسیر‌ها رفت آمد کنند.

او در پایان توصیه کرد: افرادی که در محل کار خود حاضر می‌شوند باید به طور مداوم به ضدعفونی سطوحی که زیاد از آن استفاده می‌کنند بپردازند، زیرا این ویروس می‌تواند ساعت‌ها زنده بماند، پس حتما از محلول‌های که ترکیب الکل دارند استفاده کنند و به درصد الکل نیز توجه کنند، غلظت این مواد باید بالای ۶۰ درصد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
واقعا نمیدانم چی بگم و بیشتر متاسف میشوم که در این مملکت یک نفر مسئول باسواد انگار وجود ندارد که دلیل استفاده یا مضرات استفاد از یک ماده ضد عفونی کنند را به مردم بیچاره بطور علمی بگوید و مردم را از سر گردانی نجات دهد و وقتی که از یک متخصص اورولوژی هم میشنوی که ترکیبات کلره برای سلامتی ضرر ندارند مو به تن آدم سیخ میشود و بسیار باید متاسف بمانیم و با این فتواها کاری خواهید کرد که خاک و محیط زیست را آلوده ترکیبات کلره خواهید کرد و بعد از ویروس کرونا ویروس کلرا خواهیم داشت که هم انسانها را نابود خواهد کرد هم خاک زمین را و خواهش میکنم آگاهانه فتوا دهید .
آخرین اخبار