احتکار تجهیزات پزشکی در استان فارس/کشف تندیس‌های لوکس از بار گوجه فرنگی/پیک نیک، یک خانه را در کازرون به آتش کشید

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۲ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپو کالای پزشکی و دستکش احتکار ۳ میلیاردی لو رفت

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف مقدار قابل توجهی انواع کالای پزشکی و دستکش احتکار شده در بازرسی از یک مغازه در شهر صدرا خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقدار قابل توجهی انواع کالای پزشکی و دستکش احتکار در یک مغازه در شهر صدرا مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۰ هزار و ۴۵۰ عدد دستکش بهداشتی و مقدار قابل توجهی کالای پزشکی که احتکار شده بود کشف کنند.

سرهنگ یگانه با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف احتکار تجهیزات بهداشتی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف مقادیر زیادی لوازم و تجهیزات بهداشتی احتکار شده به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور، افراد سود جو و فرصت طلب با احتکار لوازم بهداشتی از قبیل ماسک، مواد ضد عفونی کننده و شوینده، ضمن ایجاد اختلال در بازار، امنیت روانی جامعه را مورد هدف قرار داده‌اند.

او افزود: در این راستا مامروان انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار لوازم بهداشتی در یکی از مناطق مطلع و موضوع را سریعا در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ صارمی اضافه کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۲۲۰ لیتر الکل و یک هزار جفت دستکش بهداشتی احتکار شده را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این زمینه ۳ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: اموال مکشوفه برای توزیع بین شهروندان تحویل نماینده مرکز بهداشت و درمان شد.

کشف تندیس‌های لوکس از بار گوجه فرنگی

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: به منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان کازرون در محور قائمیه- نورآباد، به یک دستگاه کامیون حامل بار گوجه فرنگی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، تعداد ۲۳۱ قطعه مجسمه و تندیس‌های لوکس در اندازه و رنگ‌های مختلف که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار گوجه فرنگی جاسازی شده بود کشف کنند، تصریح کرد: با توجه به تاریکی هوا راننده با به جا گذاشتن کامیون متواری که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است از شهروندان خواست با توجه به اینکه ورود کالای قاچاق موجب رکود تولید داخلی و کاهش سرمایه گذاری و در نتیجه افزایش بیکاری می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

پیک نیک، یک خانه را در کازرون به آتش کشید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در کازرون خبر داد.

مهدی صادق‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه 125 آتش‌نشانی، ظهر امروز طبقه دوم یک واحد مسکونی شخصی در خیابان براتی دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله تیم اطفاء حریق ایستگاه شماره دو به محل حادثه اعزام شدند و عملیات مهار آتش را انجام دادند.

او با بیان اینکه تیم عملیاتی آتش‌نشانی در زمان یک دقیقه خود را به محل حادثه رساند، افزود: به دلیل سرعت عمل آتش‌نشانان، آتش به طبقه پایین سرایت نکرد و به سرعت مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: شروع آتش‌سوزی از پیک‌نیک موجود در محل بوده است.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه در این حادثه، تعدادی از وسایل موجود در خانه مانند فرش، پتو و بخاری در آتش سوخت، افزود: آتش‌نشانان همچنین عملیات تخلیه دود را با استفاده از فن فشارمثبت انجام دادند.

بسته شدن پرونده سارقان درون خودرو در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۳ سارق درون خودرو و کشف ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان فسا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: افسران تجسس کلانتری ۱۱ شهدا با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، موفق به شناسایی ۳ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت درون خودرو اعتراف و سپس روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول ایمنی و توصیه‌های پلیس، فرصت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف ۲ دستگاه سواری و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری سمند و پاترول مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۸ عدد گیربکس و ۶ هزار پاکت تنباکو قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

واژگونی ساینا حادثه آفرید

رئیس پلیس راهور فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سوای ساینا در بلوار بهشت شهرستان شیراز، ۲ نفر کشته و مجروح شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در بلوار بهشت شهرستان شیراز به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ساینا با ۲ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر از سرنشینان فوت و دیگری مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راهور فارس افزود: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری یک نفر سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در ممسنی، شناسایی و دستگیری عوامل سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس ممسنی با انجام اقدامات فنی، سارق را در یکی از محلات ممسنی شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی و پس از مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۱۵ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی هرگز در برابر هنجارشکنان کوتاه نخواهد آمد.

کشف سیگار قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۱۱۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۱۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار