حمله معاون ترامپ به ایران و حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی

مایک پنس بار دیگر از ادامه فشار حداکثری علیه ایران خبر داد و بر دفاع از منافع رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه گروه لابی آمریکایی-صهیونیستی "کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل" موسوم به آیپک در واشنگتن، گفت: دونالد ترامپ بار‌ها اقداماتی را (درباره اسرائیل) انجام داده است که هیچ رئیس جمهور سابق آمریکا جرات انجام دادن آن را نداشت، از جمله به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان.

وی با حمایت از سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، افزود: اقدام دیگر او از این نوع، زمانی بود که او نگرش تعصب آمیز درباره صلح با سابقه نیم قرن را رد و اعلام کرد شهرک‌های غیرنظامیان اسرائیلی در کرانه باختری غیرقانونی نیست. چند هفته پیش وقتی در ماه ژانویه به اسرائیل سفر کرده بودم با شور و شعف و با چشم خودم این افتخار را داشتم که در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سفارت جدید آمریکا در قدس یعنی پایتخت اسرائیل حضور داشته باشم. عجب شادی زائدالوصفی بود!

مایک پنس ادامه داد: پنج هفته پیش، رئیس جمهور ترامپ، دیدگاه خودش (طرح معامله قرن) را درباره صلح، شکوفایی و آینده روشن‌تر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها منتشر کرد. بر اساس طرح رئیس جمهور، اسرائیل هیچ خطر امنیتی بیشتری متحمل نخواهد شد و هیچ اسرائیلی از خانه اش بیرون رانده نخواهد شد و قدس پایتخت متحد و به رسمیت شناخته شده اسرائیل باقی خواهد ماند.

معاون ترامپ در ادامه اظهاراتش برای لابی صهیونیست‌ها در آمریکا، گفت: هفتاد و پنج سال پیش، آمریکا و انگلیس، آلمان را شکست دادند قبل از اینکه هیتلر بتواند به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. پنج سال پیش و در دوران دولت سابق (آمریکا)، رهبران گمراه شده همین کشورها، توافقنامه‌ای (برجام) را امضا کردند که عملا این اطمینان خاطر را بوجود می‌آورد که ایران دقیقا به همین تسلیحات (هسته ای) دست پیدا کند. رئیس جمهور ترامپ وقتی آمریکا را از توافقنامه فاجعه بار هسته‌ای ایران خارج کرد، به قول خودش عمل کرد. رئیس جمهور ما تصمیمی اتخاذ کرد که به بهترین شکل در جهت منافع آمریکا و اسرائیل است.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا با حمایت دوست خودش یعنی اسرائیل، در حال تلاش برای ایجاد ائتلافی است که رئیس جمهور ترامپ از آن سخن گفته است. ما همچنان به مقابله با نفوذ ایران ادامه خواهیم داد. ما همچنان به اعمال فشار بر اقتصاد ایران ادامه خواهیم داد؛ و در دوران رئیس جمهور ترامپ، آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. این وضع، کاملا برعکس وضعیت سال‌های اخیر است، مگر نه؟ (کنایه به دوران اوباما).

معاون دونالد ترامپ در ادامه نشست آیپک در واشنگتن، گفت:، اما دوستان من، ما حالا به مقطعی سرنوشت ساز در تاریخ کشورمان رسیده ایم. در سراسر جهان یهودستیزی در حال رشد کردن است به طوری که در دانشگاه‌های ما، در محل‌های کار و حتی در تالار‌های کنگره شاهد این مسئله هستیم. اجازه می‌خواهم درباره یک نکته به صراحت صحبت کنم و آن اینکه موضع ایالات متحده این است که صهیونیسم ستیزی همان یهودستیزی است! رئیس جمهور ما (ترامپ) که پدربزرگ باافتخار برای سه نوه یهودی زیبایش است قویترین سخنان علیه یهودستیزی را بیان کرده است که تاکنون از زبان روسای جمهور آمریکا بیان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر صهیونیست
آخرین اخبار