تلاش برای ثبت رکورد سرعت جدید به تعویق افتاد

تیم Bloodhound Land Speed Record که سعی داشت رکورد سرعت ثبت شده را با موشک جدیدش بشکند، به دلیل مشکلات مالی مجبور به ایجاد تاخیر در برنامه‌هایش شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که تیم Bloodhound Land Speed Record دوران سختی را می‌گذرانند. بر طبق بیانیه جدید منتشر شده از طرف این تیم، گروه مذکور اعلام کرده که آن‌ها به ۸ میلیون پوند، مطابق با ۱۰.۲۲ میلیون دلار تا پایان مارس سال ۲۰۲۰ نیاز دارند. گفته می‌شود که بدون این کمک مالی گروه دیگر توانایی ادامه کار بر روی پروژه را نخواهد داشت و هدف آن‌ها برای ثبت رکورد در ۲۰۲۱ به انجام نخواهد رسید. گفتنی است قرار بود تیم مذکور سال ۲۰۲۱ در هاکزکینپان آفریقای جنوبی اقدام به ثبت رکورد کنند. همچنین پروژه بلادهاوند هنوز به توسعه زیادی بر روی موشک تک قطبی خود نیاز دارد که شامل پمپ‌های دی‌اکسید کننده، ترمز‌ها و باله‌ها می‌شود.

مشکلات متعدد بلادهاوند

مدیر عامل این شرکت، یان وارهرست در طی بیانیه اخیر شرکت بلادهاوند اعلام کرد: " زمان در حال گذر است و ما به یک سرمایه‌گذاری ضروری نیار داریم تا بتوانیم گروه و تیممان را گسترش دهیم. ما همچنین قصد داریم تا برنامه‌های موشکمان را در کنار ارتقای خودرو‌های دیگرمان ادامه دهیم تا بتوانیم به مهلت مشخص شده در ۲۰۲۱ برسیم. اگر ما نتوانیم تا جولای و آگوست برنامه خود را عملی نکنیم، گرمای صحرای کالاهاری مانع فعالیت موشک ما می‌شود و آن را غیرممکن می‌کند". گفتنی است که این شرکت موفق شد تا در نوامبر سال ۲۰۱۹ آزمایشی موفقیت آمیز با سرعت ۶۲۸ مایل مطابق با ۱۰۱۱ کیلومتر بر ساعت را انجام دهد.

تلاش برای ثبت رکورد سرعت جدید به تعویق افتاد

برنامه در نظر گرفته شده قرار بود تا رکورد موجود ۷۶۳ مایل بر ساعت را بشکند و سپس به رکورد ۱۰۰۰ مایل بر ساعت برسد. پروژه Bloodhound Land Speed Record تا به حال مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. این شرکت قرار بود تا ابتدا در سال ۲۰۱۱ رکورد مذکور را ثبت کنند و این امر را در سال ۲۰۰۸ اعلام کردند. اما ساخت یک موشک مناسب تا سال ۲۰۱۲ به طول انجامید. پس از آن نمونه تکمیلی موشک در سال ۲۰۱۵ معرفی رسمی شد و قرا شد تا در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ها صورت گیرد. با این حال مشکلات مالی در سال ۲۰۱۷ تیم را مجبور به ایجاد تغییر زمان برنامه کرد. گروه Bloodhound Land Speed Record اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ برنامه را عملی می‌کنند، اما باز این هدف با تاخیر مواجه شد.


بیشتر بخوانید: از بال‌های تاریک تا شتاب در شهر؛ بهترین بازی‌های ایرانی را بشناسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار