در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۸ هزار محلول ضد عفونی و سرنگ دراصفهان / کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در"نایین

مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۸ هزار محلول ضد عفونی و سرنگ دراصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی کمبود وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم و افزایش قیمت این وسایل در سطح بازار، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی عرضه تجهیزات و وسایل بهداشتی در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: در این راستا ماموران با اشرافیت اطلاعاتی خود از احتکار وسایل بهداشتی موردنیاز مردم در یک منزل مطلع و وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان عنوان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از این منزل مسکونی بازدید کردند که در نتیجه ۳ هزار و ۷۲ محلول ضد عفونی و ۵ هزار سرنگ یک بار مصرف احتکار شده کشف و توقیف شد.

سرهنگ خدادوست خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در"نایین

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نایین بیان داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی مستقر در ایستگاه شهید شرافت حین انجام ماموریت به یک دستگاه خودروی کامیون کاویان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس ازبازرسی دقیق از خودرو تعداد ۱۲۰ کیسه ۲۵ کیلویی مکمل خوراک دام فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه اعلام داشت: همواره اقتدار واشرافیت و تلاش‌های بی وفقه و شبانه روزی وتوان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس این شهرستان موجب شده تا ضربات سنگینی به قاچاقچیان کالای قاچاق وارد شود.
 

پیامک پرداخت هزینه درج آگهی با نام سایت‌های واسطه گر کلاهبرداری است

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: اخیراً مجرمان سایبری پس از انتشار آگهی کاربران در سایت‌های واسطه گر نظیر دیوار، شیپور و باما با ارسال پیامی جعلی مبنی بر پرداخت وجه بابت انتشار آگهی و حذف آگهی در صورت عدم پرداخت، آن‌ها را به درگاه جعلی پرداخت هدایت و اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان به هیچ عنوان به لینک‌های ناشناس و نامعتبر ورود نکنند و از ارائه اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های مشکوک پرداخت خودداری کنند.

او افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب با شگرد‌های خاص به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با درخواست مبالغ ناچیز اطلاعات کارت بانکی افراد را سرقت و اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند همچنین با مراجعه به بانک نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.
 

کشف بیش از ۶۸۰ لیتر الکل دارویی در فریدن

سرهنگ "مختار بهارلو فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: با توجه به شرایط موجود و سوء استفاده عده‌ای سودجو برای احتکار کالا‌های ضدعفونی کننده در استان اصفهان، ماموران انتظامی شهرستان "فریدن" طرح بازرسی از انبار‌ها را اجرایی کردند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فریدن در بازرسی از انبار یک داروخانه ۴ هزار و ۸۱۲ ماسک پزشکی، ۶۵۰ لیتر الکل خالص، ۳۶ لیترالکل ۹۶ درصد و ۴ لیتر گلیسیرین کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود:در این راستا یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده، تحویل عوامل تعزیرات حکومتی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن خاطرنشان کرد: همواره افراد سودجود با بهره گیری از جو روانی حاکم بر جامعه اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند که اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت ضمن رصد بازار درخواست دارد شهروندان به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و ... موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.