انتشار بیماری مرموز و کشنده در اتیوپی + تصاویر

خانواده‌ها و اهالی یک دهکده اتیوپی از علائم هولناک مانند تورم اندام و زرد شدن چشم رنج می‌برند و سپس خونریزی از دهان و بینی می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی سان فاش کرد که ساکنان یک دهکده اتیوپی قبل از مردن به دلیل بیماری مرموز، از ناحیه بینی و دهان خونریزی می‌کنند، تصور می‌شود منبع این بیماری زباله‌های سمّی ناشی از اکتشاف نفت توسط چین باشد.

انتشار بیماری مرموز و کشنده در اتیوپی

انتشار بیماری مرموز و کشنده در اتیوپی

بیماری چشم قربانیان را زرد می‌کند، درجه حرارت را ناگهانی بالا می‌برد، غدّ‌ه‌هایی در بدن آن‌ها ظاهر می‌شود و سپس می‌میرند

علی‌رغم ابهام در علت بیماری روستائیان، دولت در آدیس‌آبابا با صدور بیانیه‌ای ادعا‌های مربوط به بحران بهداشتی و زیست‌محیطی در این منطقه را تکذیب کرد.

ساکنان محلی از ساخت خط لوله نفت چینی‌ها ابراز نگرانی کردند  زیرا در این زمینه مشاوره‌ای صورت نگرفته بود و می‌ترسند محیط‌شان که به حیوانات چرنده وابسته است از بین برود.

اسماعیل قومان، شهروند شصت ساله گفت: هیچ کس از ما درباره مصیبت‌مان سؤال نکرده است. در مصاحبه با این روزنامه خضر عبدی‌عبدالله ۲۳ ساله که بعداً در اثر این بیماری درگذشت، اظهار داشت که او معتقد است زباله‌های خطرناک شیمیایی کارخانه مسئول بیماری وی است.

انتشار بیماری مرموز و کشنده در اتیوپی

برخی بر این باورند که منبع این بیماری عملیات کاوش نفت چینی‌هاست

خضر که در شرق اتیوپی شرقی جیجیگا زندگی می‌کند، گفت: سموم ناشی از باران‌های موجود در کالوپ (میدان گازی) مسئول این بیماری همه‌گیر است.

این جوان قبل از مرگ توضیح داد، پزشکان به او گفتند که نمی‌توانند به او کمک کنند. سیبل توبا که در هارکاد زندگی می‌کند، گفت همسایه‌اش اولین زن محلی بود که در سال ۲۰۱۴ بر اثر این بیماری درگذشت. با وجود مرگ و میر‌های متعدد با علائم یکسان، هنوز رابطه بین استخراج گاز با بیماری در این منطقه انکار می‌شود.

انتشار بیماری مرموز و کشنده در اتیوپی

کیتسیلا تادیسی مدیر مجوز‌های وزارت معادن و نفت فدرال، گفت دولت از نشت‌های احتمالی هیچ اطلاعی ندارد. گفتنی است شرکت چینی Poly-GCL از سال ۲۰۱۴ مشغول تحقیق در مورد نفت و گاز طبیعی در منطقه حوضه اوگادن است.

این شرکت اولین آزمایش‌های استخراج را در منطقه معروف به حوضه اوگادن انجام داد و Poly-GCL با جیبوتی کشور همسایه اتیوپی توافق نامه‌ای را برای سرمایه گذاری ۳.۱ میلیارد پوندی در ساخت خط لوله ۷۶۰ کیلومتری از اوگادن به ساحل جیبوتی امضا کرده است.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۲:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
این خبر توسط سفارت ایران در آدیس بابا تکذیب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
هرچی بدبختی هست از چين میاد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام باید آرایشگاه هارو هم تعطیل کنن
آخرین اخبار