مهمترین رویداد‌های دولت در خرداد ۹۸؛

از ایجاد شهرک‌های صنعتی راهی برای تقویت رونق تولید تا بازگشایی مرز خسروی در اربعین ۹۸

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در خرداد ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتصاب علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت، تعیین استانداران جدید گلستان و کهگیلویه و بویراحمد، رونمایی از سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین، انتصاب چهارمین معاون استاندار زن سطح کشور از مهمترین اخبار حوزه دولت در خرداد ۹۸ است.

سوم خرداد سال قبل محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در توییتی از انتصاب ربیعی به عنوان سخنگوی دولت خبر داد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال با مشارکت موثر مردم در اسفند برگزار شد و  سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تشکیل ستاد‌های انتخابات در ۲۷ استان کشور خبر داد و بیان کرد که در ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور ستاد‌های انتخابات استان تشکیل شده و مقدمات تشکیل ستاد انتخابات در ۴ استان باقیمانده نیز فراهم شده که به زودی این امر محقق خواهد شد.

نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سران کشورهای عضو و ناظر در بیشکک، پایتخت قرقیزستان برگزار شد.حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان در اواسط خرداد ماه در حاشیه برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای در قرقیزستان با "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین دیدار  کرد؛همچنین برای بهبودی وضعیت افغانستان، نقشه راه گروه کار سازمان همکاری شانگهای-افغانستان به تصویب رسید.

علی ربیعی سخنگوی دولت در ۳۱ خرداد ماه با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای واردات کالا‌های اساسی گفت که تاکنون ارز برای واردات کالا‌های اساسی توسط دولت به ترتیب ۳ میلیارد برای وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و مسئله دارو، ۱۰ میلیارد دلار برای کشاورزی و ۳ میلیارد دلار برای اقلام و کالا‌های صنعتی که مهم‌ترین آن‌ها کاغذ و بوده از سوی دولت تخصیص پیدا کرده است.عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی نیز درباره تغییرات قیمت ارز در بازار می گوید: ارز ۴۲۰۰ به قوت خود باقی است و فعلا تغییراتی در دستور کار نیست.

 در جلسه  هیئت دولت مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸   آقایان هادی حق شناس و حسین کلانتری به ترتیب به عنوان استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند.
 
ازایجاد شهرک‌های صنعتی راهی برای تقویت رونق تولیدتابازگشایی مرز خسروی در اربعین سال ۹۸
 
اسحاق جهانگیری صبح روز ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ به دعوت شهردار تهران از کارخانه واگن سازی تهران واقع در باقرشهر بازدید و سپس با مترو به محل کار رفت.
 
جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸  با حضور سران سه قوه و به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی تشکیل و موضوعات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در این جلسه پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان تصویب شد.
 
اواخر ماه نشست هماهنگی برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، عراق و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برگزار شد و در این نشست همکاران مین زدایی وزارت دفاع و پشتیبانی و دفتر یونیسف در ایران، برنامه و چارچوب پیشنهادی برای این همکاری را به مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور ارسال کردند.
 
رحمانی فضلی وزیر کشور طی دستوری مبنی بر استفاده از زنان توانمند استان‌ها در جایگاه معاون توسعه منابع استانداری‌ها تاکید کرده بود  و در این راستا فریبا نظری،مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده  از صدور حکم کیمیا تنهایی چهارمین معاون استاندار زن سطح کشور در استان گیلان خبر داد.
 
یکی از اخبار مهم در این ماه مربوط به حاشیه جلسه هئیت دولت بود که در این زمینه لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در تاریخ یکم خرداد با اشاره به روند بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام،گفت که دو لایحه مربوط به الحاق به معاهده های پالرمو و CFT همچنان در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام، است. از لوایح چهارگانه دو موردش اصلاح و تصویب و آیین نامه هایش نیز تصویب  شد.

ازایجاد شهرک‌های صنعتی راهی برای تقویت رونق تولیدتابازگشایی مرز خسروی در اربعین سال ۹۸

 در اواخر خرداد با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور،سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین رونمایی شد و ذوالفقاری در توضیحات این سامانه،بیان کرد که با راه اندازی سامانه سیام، ضمن کاهش زمان دریافت داده‌ها، آمار همه جانبه و کامل از اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم داشت.


بیشتربخوانید:پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار