«سه‌شنبه بزرگ» فرا رسید/ پیشتازی سندرز و بایدن در رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات آمریکا

روز سه‌شنبه رای‌گیری به منظور تعیین نامزد نهایی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ۱۴ ایالت برگزار شد.

سندرز و بایدنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای‌گیری‌های انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد این حزب در انتخابات جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت‌های مختلف موسوم به سه‌شنبه بزرگ از ساعاتی قبل آغاز شده و نامزد‌ها به دنبال کسب رای در ۱۴ ایالتی هستند که در آن رای‌گیری برگزار می‌شود.

شبکه‌های تلویزونی ان‌بی‌سی و سی‌بی‌اس آمریکا پیش‌بینی کرده اند با ادامه رقابت‌های درون‌حزبی در این انتخابات احتمالا جو بایدن، نامزد دموکرات این انتخابات در رای‌گیری ایالت ویرجینیا به پیروزی خواهد رسید.

این دو شبکه همچنین پیش‌بینی کردند که برنی سندرز، دیگر نامزد انتخابات سناتور ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا نیز در این ایالت پیروز خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی رسانه‌های آمریکایی احتمالا مایک بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و نامزد انتخابات این کشور در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها در قلمرو جزایر ساموآی آمریکا به پیروزی خواهد رسید.

بلومبرگ نامزد ثروتمند انتخابات آمریکاست که برای تبلیغات انتخاباتی هزینه‌های بسیاری کرده است. او اعلام کرده است حاضر است تمام ثروتش را برای شکست ترامپ در انتخابات آمریکا هزینه کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد نتایج نسبی آراء در ۱۰ ایالت نشان می‌دهد جو بایدن آرای ۹۹ نماینده، برنی سندرز ۴۹ نماینده، بلومبرگ ۷ نماینده، وارن ۴ و گابارد ۱ نماینده را به دست آورده است.

سه‌شنبه بزرگ به سه‌شنبه‌ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می‌شود. در سه‌شنبه بزرگِ امسال که مصادف با سوم مارس (۱۳ اسفند) بود ایالت‌های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون‌حزبی برای رای دادن به نامزد‌های هر حزب کردند و به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد‌ها در سطح ملی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از طریق کالج انتخاباتی انتخاب می‌شود و هر ایالت تعداد مشخصی وکیل انتخاباتی را برای انتخاب رئیس‌جمهور در اختیار دارد، سه‌شنبه بزرگ تا حد زیادی می‌تواند تکلیف نامزد انتخاباتی هر حزب را مشخص کند؛ چراکه بیشترین تعداد ایالت‌ها در این روز به صورت همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند.

هر نامزدی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بتواند در سه‌شنبه بزرگ رای ایالت‌های بیشتری را به دست آورد، با توجه به تعداد وکلای انتخاباتی این ایالت‌ها شانس خود را برای کسب عنوان نامزدی حزب مربوطه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افزایش می‌دهد.


        بیشتر بخوانید:


نتیجه آراء نامزدهای دموکرات در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های این کشور به شرح زیر است:

ویرجینیا: جو بایدن در انتخابات مقدماتی ایالت ویرجینیا به پیروزی دست یافته است. ایالت ویرجینیا ۹۹ نماینده در کنگره حزب دموکرات دارد. این ایالت یکی از ایالت‌های تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر خواهد بود.

ورمونت: برنی سندرز توانسته است در ایالت ورمونت به پیروزی برسد. ایالت ورمونت تنها ۱۶ نماینده در کنگره حزب دموکرات خواهد داشت.

کارولینای شمالی: جو بایدن با کسب دومین پیروزی خود در «سه‌شنبه بزرگ» توانست در ایالت کارولینای شمالی از رقبای خود پیشی بگیرد.   این ایالت ۱۱۰ نماینده در کنگره حزب دموکرات خواهد داشت.

آلاباما: جو بایدن پس از پیروزی در ایالت‌های ویرجینیا و کارولینای شمالی توانست در ایالت آلاباما نیز رقبای خود را شکست دهد. ایالت آلاباما ۵۲ نماینده در کنگره حزب دموکرات دارد.

کلرادو: برنی سندرز دومین پیروزی خود در «سه شنبه بزرگ» را در ایالت کلرادو به دست آورد. ایالت کلرادو ۶۷ نماینده در کنگره  حزب دموکرات خواهد داشت.

اکلاهما: جو بایدن  در ایالت اکلاهما توانست رقبای خود از جمله برنی سندرز را شکست دهد. این ایالت ۳۷ نماینده در کنگره حزب دموکرات دارد.

تنسی:  جو بایدن در ایالت تنشی هم توانست رقبای خود را شکست دهد. این ایالت ۶۴ نماینده در حزب حزب دموکرات دارد.

مینه‌سوتا: جو بایدن با پیروزی در ایالت مینه‌سوتا تعداد پیروزی‌های خود در «سه شنبه بزرگ» را به عدد شش رساند. این ایالت ۷۵ نماینده در کنگره حزب دموکرات خواهد داشت.

آرکانزاس: جو بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در آرکانزاس هم پیروز شد. این ایالت نیز ۳۱ نماینده به حزب حزب دموکرات خواهد فرستاد.

یونا: برنی سندرز موفق شد در ایالت یوتا رقبای خود از جمله جو بایدن را شکست دهد. این ایالت ۲۹ نماینده به کنگره حزب دموکرات خواهد فرستاد.

ماساچوست: جو بایدن در ایالت ماساچوست موفق شد برنی سندرز و الیزابت وارن را شکست دهد. این ایالت ۹۱ نماینده در کنگره حزب دموکرات خواهد داشت.

تگزاس: جو بایدن در انتخابات درون‌حزبی ایالت تگزاس هم به پیروزی رسید. این ایالت ۲۲۸ نماینده در کنوانسیون حزب دموکرات خواهد داشت.

کالیفرنیا: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که برنی سندرز در ایالت کالیفرنیا پیروز شده است. کالیفرنیا مهمترین ایالتی است که در «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آن برگزار شده است. این ایالت ۴۱۵ نماینده به کنگره حزب دموکرات خواهد فرستاد.

مین: بر اساس برآورد‌های اولیه، جو بایدن در ایالت مین پیشتاز است.

در حال تکمیل ...

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
جو بایدن پیشی گرفت: به درک. سندرز باخت : به جهنم. سگ زرد برادر شغال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
یعنی اگه سندرز بشه دیگه نگو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
دلقکهای بی هویت و پست و دروغگو جنایتکار .امیدوارم کرونا و سارس و آنفلوآنزا را باهم بگیرین
Germany
محمد امین
۱۹:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
هر کی رئیس جمهور میشه بشه ولی خداکنه ترامپ نشه
Germany
لبران
۱۸:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
واقعا امیدوارم که سندرز رای بیاره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا رمضانی
۱۷:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا کنه سندرز برنده شه
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سرنوشت ملت ما در ایران رقم می خورد ما اگر قوی باشیم و ملت عزیز ما متحد و فعال باشد هر رئیس جمهوری در آمریکا سرکار بیاید برای ما تفاوت آنچنانی ندارد و چاره ای ندارد جز اینکه حقوق ملت ایران را رعایت کند و اگر ضعیف باشیم هر کس سر کار بیاید به کشورما طمع خواهد ورزید و سعی خواهد کرد با فشار اقتصادی و حتی با دخالت نظامی کشور ما را به زانو درآورده و همچون رژیم دست نشاندة پهلوی بر ما مسلط شود . لذا ما منتظر نتیجة انتخابات آمریکا نیستیم چون اصلاً برای ما مهم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ما همیشه اون موقعی ضربه خوردیم که در امریکا ادم های به ظاهر مودب و با هوش با حرف های به ظاهر منطقیشون ما رو پای میز مذاکره کشوندن . بدترین کسی که میتونه رای بیاره سندرزه
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۲۱:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
همه سون بدند.
سندرز ناشناخته تر از کسی مثل بایدن و یا ترامپه.

پس نگیم بدترینه بهتره.
درهرحال آمریکا دشمن ماست. سندرز هم چه خوب باشه و چه بد، با جماعتی طرفه که شمشیر رو به رو بستن.
Iran (Islamic Republic of)
Sam
۱۶:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
برنی سندرز اگر واقعا حرفاش راست باشه به نظر ادم منطقی تری هست. جو بایدن مشخصه یه شخصیت تهاجمی مثل جورج بوش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
همشون سر و ته یک پخ هستند
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۵:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
میدونید، در طول تاریخ، آمریکا ثابت کرده که قابل اعتماد نیست و دودوزه بازه، همه اونا چشمشان به خاورمیانه هست و الان هم چون دارند خاورمیانه را از دست میدهند میخواهند بگویند ترامپ آدم بد داستان بوده، تا دوباره در خاورمیانه جا خوش کنند، به هر حال فقط باید منتظر بود و دید چه اتفاقی می افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
الکی دل تون خوش نکنید!
حتی اگه به فرض محال نامزد دمکرات ها در انتخابات 2020 پیروز شود ، چنان فشاری بر مردم ایران بیاورد که فشار ترامپ در مقابلش نرمشی بیش نباشه! " خواهیم دید "
مسئولین کشور الکی منتظر نمونید. کمی همت کنید
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر جو ،برنی،دونالد و تمام آمریکایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پس جمهوریخواه چی
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۴:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
از هر جناحی که باشند ؛ در دو چیز همیشه مشترکند : دشمنی با ایران و نوکری اسرائیل !!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغال همه شون ضد اسلام و ضد ایران و مقاومت هستند . شعارها قبل از انتخابات مثل ترامپ قمار باز شیرین و جزابه . ولی بعد به قدرت رسیدن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
بعد از چندین روز انکار و کوچک نمایی و پنهانکاری های حکومت آمریکا با آمار قطره چکانیشون مشخص شده در اوج شیوع کرونا با 9 کشته و 128 مبتلا هست آمریکا ولی حزب دموکرات در چندین ایالت با حضور ده ها هزار نفر از مردم این کشور انتخابات خودشو برگزار کرد!!!

هیچکس هم نگفت جون مردم براشون مهم نیست و تجمع انتخاباتی برا شیوع بد هست و...!!!! چون هیچکس حق نداره در باره حکومت زورگو آمریکا بد بگه!!!! واقعا برا روشنفکر نماهامون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
اینا همه درون چارچوب سلطه و غارت جهان به اسم لیبرال دموکراسی هستن و همه سروته یه کرباسن . البته ممکنه بعضیا افتضاح تر باشن . میگن سندرز معتدل تره اما اینها رفتارشون بعد از به قدرت رسیدن ملاکه نه شعارهای قبلش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
لطفا اونی که وارده با زبان ساده بگه این انتخابات درون حزبی تو ایالات مختلف چطوریه ما هم بفهمیم.مردم تو این انتخابات دروون حزبی چجوری رایشون شمرده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سندرز منطقی تره حرفاش، از بین بد و بدتر سندرز بشه خیلی بهتره لاعقل جنگ طلب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
احتمالا بایدن میشه ولی خدا کند سندرز باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
YJC تو رو خدا باز شروع نکن، اگه با گزارش های تو بود ترامپ یه ماه قبل باید استیضاح میشد، ولمون کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خوب استیضاح هم شد، رای آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا کنه اقای سندرز برنده بشه
آخرین اخبار