از نظر رای‌دهندگان آمریکایی سندرز به دلیل کهولت سن مناسب ریاست‌جمهوری نیست

رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند سن زیاد و وضعیت جسمانی نامناسب «برنی سندرز» مانع از انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، از نظر رای‌دهندگان آمریکایی، برنی سندرز به رغم محبوبیتش نزد جوانان، به دلیل کهولت سن و سکته قبلی، برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری مناسب نیست.

فرانس بیست و چهار گزارش داد:​ آیا برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در راس خواهد ماند؟ سندرز خود را سوسیالیست معرفی می‌کند. وی توانسته است خود را به عنوان نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کند. بسیاری از نظرسنجی‌ها نیز وی را نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری در برابر دونالد ترامپ معرفی می‌کنند. آیا وی به این پیروزی دست خواهد یافت؟ می‌دانیم که حزب دموکرات الزاما طرفدار وی نیست.

گزارشگر این شبکه گفت: برنی سندرز نامزدی است با دو چهره. وی به دلیل مواضع توسعه طلبانه‌ای که اتخاذ کرده، از سوی طرفدارانش مورد تمجید قرار گرفته است. اما این سناتور آمریکایی، موجب ایجاد تفرقه در حزب دموکرات شده است. سندرز نماینده منتخب مردم ایالت ورمونت است. وی خود را نامزد مستقل معرفی می‌کند و در اردوگاه چپ حزب دموکرات قرار دارد و خود را سوسیالیست می‌نامد. جامعه آمریکا در خصوص این کلمه با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

برنی سندرز ر سخنانی گفت: من خودم را سوسیالیستِ دموکراتیک معرفی می‌کنم و همین رویه در بسیاری از کشور‌های جهان موجب موفقیت بوده است. آن کشور‌ها بسیار بهتر از ما عمل کرده‌اند، از جمله در مورد حمایت از خانواده‌های طبقه متوسط و سالمندان، کودکان و افراد بیمار و فقیر.

گزارشگر شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار افزود: برنی سندرز در بروکلین به دنیا آمد. وی فرزند خانواده‌ای فقیر لهستانی - روس است. سندرز در دوران تحصیل در شیکاگو در بسیاری از تظاهرات دانشجویی و راهپیمایی بزرگ واشنگتن در سال ۱۹۶۳ بود. این تظاهرات توسط مارتین لوترکینگ برگزار شده بود. سندرز در سال ۱۹۸۱ وی به عنوان نامزد مستقل شهردار یکی از بزرگترین شهر‌های ایالت ورمونت انتخاب شد. وی بعد‌ها نماینده مردم همین ایالت در مجلس نمایندگان شد و از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۷ در این سمت باقی ماند. سندرز سپس به سنا راه یافت و تا به امروز به عنوان سناتور فعالیت می‌کند. برنی سندرز از حمایت الکسیا اوکاسیو کورتز نماینده محبوب مردم حمایت می‌شود. وی به دلیل اظهارات ضد سیستم خود از سوی جوانان به شدت مورد تمجید قرار می‌گیرد. اما از نظر رای دهندگان، سندرز ۷۸ ساله به دلیل کهولت سن و به ویژه پس از سکته قلبی در ماه اکتبر بسیار آسیب پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
باز ترامپ میشه
آخرین اخبار