اختفای عربستان پشت کرونا برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها/ ادعای مضحک نویسنده سعودی خبرساز شد

به نظر می‌رسد شکست چشم انداز ۲۰۳۰ بن سلمان بر کسی پوشیده نیست و به نظر می‌رسد رسانه‌های وی برای توجیه این شکست به چپ و راست می‌زنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نورا المطیری نویسنده سعودی نیز قطر را به تولید ویروس کرونا و انتشار آن و پرداخت میلیارد‌ها دلار برای تولید ان جهت هدف قرار دادن چشم انداز بن سلمان متهم کرد.

این نویسنده سعودی در صفحه خود در توییتر نوشت: دوحه میلیارد‌ها دلار برای تولید این ویروس ترسناک در چین جهت هدف قرار دادن سال ۲۰۲۰ که زمینه‌ای برای آغاز تحقق چشم انداز عربستان در ۲۰۳۰ و اکسپو ۲۰۲۰ دبی و پایان امپراطوری عثمانی (ترکیه) و تحقق توافق ریاض و برقراری صلح در خاورمیانه هزینه کرده و کرونا را فرجام نیکی برای قطر و ترکیه می‌داند.

تاکنون ۱۴ میلیون نفر به مطلب المطیری واکنش نشان دادند و هر یک از هوادارن قطر و هواداران عربستان اتهاماتی به یکدیگر می‌زدند برخی از توییت کنندگان این نویسنده سعودی و تحلیلش را به باد تمسخر گرفتند.

صرف نظر از پیام‌هایی که درباره محمد بن سلمان، محمد بن زاید، قطر و ترکیه بود، بیشتر توییت کنندگان از چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان دفاع کردند و کسانی که از ان انتقاد کردند آن را شکست خورده دانسته و به دنبال دلائل ناکامی آن بودند و هر یک جنگ‌های این ۴ کشور عربی در کشور‌های همسایه سوریه و یمن را عامل ان دانستند.

برخی نیز معتقدند برای بن سلمان بهتر بود کرونا را در عربستان انتشار دهد تا شکست چشم اندازش و شکست در جنگ یمن را توجیه کند و سرپوش مناسبی برعقب نشینی خود از جنگ بگذارد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار