بسته عصرانه؛

از فریتاتای سالمون تا ساندویچ خوشمزه لازانیا برای عصرانه + طرز تهیه

در گزارش زیر شما را با طرز تهیه ۵ نوع عصرانه خوشمزه و لذیذ آشنا می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به صرف ناهار و شام برگزار نمی‌شود عصرانه نیز گزینه مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. در این بسته خبری خوراکی‌های پیشنهادی برای مهمانی عصرانه را بیان کرده ایم؛ با توجه به سلیقه خود و ذائقه مهمانتان منوی خود را انتخاب کنید.

طرز تهیه فریتاتای سالمون برای عصرانه

غذای ایتالیای خوشمزه که برای طرفداران ماهی بسیار جذاب خواهد بود. این غذا در ۵۰ دقیقه آماده می‌وشد و برای سرو به تعداد ۱۲ نفر مناسب میباشد.

از فریتاتای سالمون تا ساندویچ خوشمزه لازانیا برای عصرانه + طرز تهیه

مواد لازم فریتاتای سالمون:

تخم‌مرغ زده شده: ۱۲ شماره

خامه غلیظ: ۱ پیمانه

پنیر موتزارلا خرد شده: ۱۱۵ گرم

سالمون دودی ساتوری شده: ۲۲۵ گرم

پیازچه: ۳ شماره

شوید تازه ساتوری شده: ۳ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

فلفل تازه آسیاب شده: ½ قاشق چایخوری

کره: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز قرمز ریز خرد شده: ۱ شماره

طرز تهیه فریتاتای سالمون:

تخم‌مرغ ها، خامه، پنیر موتزارلا، سالمون دودی، پیازچه «ان رابه قطعات ۳ میلی متری خرد کنید، فقط از قسمت‌های سفید و سبزروشن استفاده کنید»؛ شوید، نمک و فلفل را در کاسه‌ای مخلوط کرده و کنار بگذارید.

فر را روی درجه ۱۷۶سانتیگراد گرم کنید. کره را دریک تابه نچسب مربع شکل ۲۵ سانتی روی شعله متوسط آب کنید.

پیاز قرمز را اضافه کنید. ان را تا اندازه‌ای سرخ کنید که نیمه شفاف شود، حدود ۵ دقیقه.

حرارت فر را کمتر کنید. مخلوط تخم‌مرغی راکه قبلاً آماده کرده بودید روی پیاز‌ها بریزید، لبه‌های مخلوط تخم‌مرغ رابا کف‌گیر پلاستیکی کمی عقب بزنید تا از دیواره تابه کمی فاصله بگیرد. ان را در فر بپزید تا جاییکه که وسط ان پخته و به تابه بچسبد، حدود ۳۵ دقیقه.

تابه را از فر در آورده و روی تخته کار منتقل کنید. ۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

کفگیر را دور ان حرکت داده، زیر فریتاتا ببرید، از تابه در آورده و روی تخته بگذارید. ان رابه ۱۲ قسمت برش بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه ساندویچ عصرانه بسیار خوشمزه و شیک

ساندویچ‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان با مواد غذایی مختلفی ساندویچ تهیه کرد. می‌توان با مواد ساده و خوشمزه و البته سالم یک غذای سبک و خوش طعم تهیه کرد. همین امروز با دوستان خود تماس بگیرید و آن‌ها را به یک عصرانه خوشمزه دعوت کنید و از لحظه‌های با هم بودن لذت ببرید.

از فریتاتای سالمون تا ساندویچ خوشمزه لازانیا برای عصرانه + طرز تهیه

مواد لازم نان تست:

یک بسته سینه مرغ آب پز و ریز شده:

یک لیوان هویج:

چهار عددسیب زمینی:

سه عددکنسرو نخودفرنگی:

۲/۱ لیوان کنسرو ذرت:

۲/۱ لیوان پیاز رنده شده:

دو عدد نمک و فلفل و زردچوبه:

به مقدار لازم سس مایونز:

به مقدار لازم تخم مرغ زده شده:

سه تا چهار عدد آرد سوخاری:

به مقدار لازم روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم 

طرز تهیه ساندویچ عصرانه

پیاز‌ها را همراه با کمی روغن در ماهیتابه سرخ کنید. سپس سیب زمینی‌ها و هویج‌ها را که به صورت نگینی ربز خرد کرده اید به پیاز اضافه کرده و همراه با روغن تفت دهیدتابپزند سپس نخودفرنگی و ذرت را به همراه مرغ پخته شده و ریز شده به مواد اضافه کرده روی حرارت هم بزنید و کمی تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را نیز به مواد اضافه کنید. نان تست‌ها را به صورت مثلثی شکل خرد کرده سپس روی هر کدام از نان‌ها کمی سس مایونز بمالید. روی نان‌ها کمی از مواد با قاشق ریخته و طرف دیگر نان را با قطعه دیگر نان بپوشانید. هر کدام از ساندویچ‌ها را ابتدا در تخم مرغ زده شده و سپس در آرد سوخاری بغلتانیدو در روغن فراوان روی حرارت ملایم سرخ کنید تا زمانی که نان‌ها طلایی رنگ شوند.

طرز تهیه حلوا

حلوا یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین دسر‌های سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی‌شود و حلوای آرد گندم بیشتر برای مراسم‌های مذهبی مثل مراسم ختم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از فریتاتای سالمون تا ساندویچ خوشمزه لازانیا برای عصرانه + طرز تهیه

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر حلوا تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلوا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی حلوا با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم حلوا

شکر ۱ لیوان
آرد سفید ۲ لیوان
پودر هل مقدار کمی
روغن مایع دو سوم لیوان
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا

برای تهیه شربت حلوا ابتدا یک قابلمه کوچک روی حرارت قرار دهید سپس ۲ لیوان آب داخل آن بریزید. در ادامه گلاب را به همراه شکر و پودر هل به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.

پس از اینکه شکر حل شد زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. پس از اینکه شربت آماده شد آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید، چون زمانی که می‌خواهید آنرا به آرد اضافه کنید باید داغ باشد.

در مرحله بعدی آرد را دو مرتبه الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس یک ظرف مناسب روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن مایع داغ شد حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا روغن داغ بماند.

در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و رنگش کمی مایل به کرمی شود. توجه داشته باشید که این مرحله خیلی مهم است، چون اگر از آرد غافل شوید سریع ته می‌گیرد.

اگر آرد بسوزد طعم حلوای شما خراب می‌شود. پس از اینکه رنگ آرد تغییر کرد روغن را به صورت داغ به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روغن و آرد کاملا یکدست شوند. حرارت زیر تابه را کم کنید و شربت را کم کم به حلوا اضافه کنید.

مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید تا حلوا حالت خمیری به خود بگیرد. پس از اینکه حلوا روغن انداخت و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید. برای تزیین حلوا می‌توانید از خلال پسته، خلال بادام و پودر نارگیل استفاده کنید.

ساندویچ لازانیا، متفاوت و بسیار خوشمزه!

از فریتاتای سالمون تا ساندویچ خوشمزه لازانیا برای عصرانه + طرز تهیه

مواد اولیه برای ۶ نفر:

نان ساندویچ ۶ عدد گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم سس اسپاگتی ۱ فنجان پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری ادویه ایتالیایی ۱ قاشق غذاخوری پنیر ریکوتا ۱ فنجان پنیر پارمسان ۱/۴ فنجان (رنده شده) پنیر چدار ۱ فنجان (رنده شده) پنیر موزارلا ۱ فنجان (رنده شده) طرز تهیه: فر را با […]مواد اولیه برای ۶ نفر:

نان ساندویچ ۶ عدد گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم سس اسپاگتی ۱ فنجان پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری ادویه ایتالیایی ۱ قاشق غذاخوری پنیر ریکوتا ۱ فنجان پنیر پارمسان ۱/۴ فنجان (رنده شده) پنیر چدار ۱ فنجان (رنده شده) پنیر موزارلا ۱ فنجان (رنده شده)

طرز تهیه:

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) گرم کنید. برای تهیه این ساندویچ لذیذ ابتدا وسط نان‌ها را برش دهید و مقداری از خمیر داخل آن‌ها را خالی کنید. نان‌ها را روی سینی چرب نشده فر قرار دهید. در یک قابلمه بزرگ، گوشت را به مدت ۶-۸ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا برشته شود. بعد سس اسپاگتی، پودر سیر و ادویه ایتالیایی را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید.

در این زمان، در یک کاسه کوچک، پنیر ریکوتا، پنیر پارمسان و یک دوم فنجان از پنیر چدار و موزارلا را با یکدیگر مخلوط کنید. با قاشق از مخلوط گوشت درون نان‌ها بریزید و روی آن‌ها با قاشق از مخلوط پنیر ریکوتا بریزید و روی سینی را با فویل بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید و بعد روی آن‌ها باقیمانده پنیر چدار و موزارلا را پراکنده کنید و به مدت ۳-۵ دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید تا پنیر آب شود و سرو نمایید.

منابع: تالاب، نیکی صالحی، پارسی دی، سورنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.