مراقب این بمب خطرناک انفجاری کرونا باشید

دوره‌گردی و زباله‌گردی این روز‌ها بمبی خطرناک برای انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود.

زباله‌گردی؛ بمب خطرناک انتشار کرونابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا که گفته می‌شود راحت‌ترین راه انتقال آن، تماس از طریق دست‌ها و بدن خواهد بود، این روز‌ها تعداد زیادی از مردم استان سمنان را خانه‌نشین کرده تا از گرفتاری‌های بعدی ابتلا به این ویروس وارداتی در امان بمانند.

در این میان، بخشی از مردم هم ناگزیر هستند برای تأمین معاش روزانه فعالیت‌های بیرون از منزل داشته باشند یا اگر کارمند و کارگرند، به موقع سر کار خود حاضر شوند و این افراد به شکل بالقوه‌ای در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

اما در این بین، دوره‌گردی و زباله‌گردی این روز‌ها بمبی خطرناک برای انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود؛ گرچه دوره‌گردان و زباله‌گردان نیز برای تأمین مایحتاج زندگی‌شان مجبور به کار هستند، اما به گفته کارشناسان امر، منبع قابل توجهی برای انتشار این ویروس تلقی می‌شوند.

سیدعباس دانایی، فرماندار شهرستان سمنان هم چندی پیش در کارگروه تخصصی فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده این شهرستان، خواستار تعطیلی فعالیت کلیه دوره گرد‌ها در این شهرستان شده است؛ اما این امر تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

یکی از مظاهر عدم رعایت بهداشت عمومی که چهره شهر‌های استان سمنان را در سال‌های اخیر بدنما کرده، ماجرای زباله‌گردی است.

متاسفانه این روز‌ها از جلوی هر سطل بزرگ زباله که رد می‌شویم، یکی دو نفر را در حال زیر و رو کردن زباله‌ها می‌بینیم که از قضا هیچ‌یک از جلوه‌های رعایت بهداشت در ظاهرشان دیده نمی‌شود.

آنچه مسلم است این زباله گرد‌ها که فعلاً به چرایی رفتارشان کاری نداریم، به آسانی در منظر و معابر تردد کرده و با همه نوع صنوفی از قبیل نانوایی، بقالی و… سر وکار داشته و میکروب‌ها و آلودگی‌ها را جابه‌جا می‌کنند ومردم هم کاری از دستشان بر نمی‌آسد.

آن‌ها با همین دستان آلوده خرید کرده و پول‌های آلوده شده توسطشان به سایر اقشار منتقل می‌شود؛ اما با توجه به شرایط هراسناک این روز‌ها باید از هر طریق ممکن از فعالیت این قشر جلوگیری شود.

شاید در نگاه ظاهری، این کار موجبات رقت ودلسوزی ناظران را فراهم کند؛ اما بدتر وجانسوزتر آلودگی انسان‌هایی است که شاید هرگز نمی‌دانند که چگونه به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اند.

مسؤولان شهری و استانی اعم از شهرداری ونیروی انتظامی ودیگر دست‌اندرکاران به هر نحو ممکن باید از انتشار آلودگی در روز‌های سخت فعلی جلوگیری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه این امر در تهران خیلی بیشتر است و تازگی‌ها این افراد داخل سطل زباله به تفکیک زباله مشغولند