افزایش ۲۵ درصدی جذب و عرضه میوه شب عیدتنظیم بازار

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان از افزایش ۲۵ درصدی جذب و عرضه میوه شب عید در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  جویبان معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان گفت: امسال ۱۱۰۰ تن انواع میوه  برای عرضه در ایام پایانی سال جذب شده است که با توزیع آن از ۲۵ اسفندماه نیاز مرکز استان و تمامی شهرستان‌ها را تامین خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه  تمامی این میزان میوه به استان حمل شده و در مراکز نگهداری موجود است افزود: از این میزان میوه ۵۵۰ تن پرتقال والنسیا، ۱۰۰ تن پرتقال تامسون، ۲۵۰ تن سیب سمیرم زرد و ۲۰۰ تن سیب قرمز تامین و جذب شده است.

جویبان با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکل و یا کمبودی در کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد افزود: در چند ماه اخیر بیش از ۷۰۰۰ تن برنج در استان توزیع شده و ۱۳۰۰ تن در حال توزیع بین مردم است که نیاز استان را تامین خواهد کرد.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان گفت: بیش از ۶۰ تن شکر نیز در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی در شبکه توزیع مردمی در سطح استان قرار گرفته است.

او افزود: بیش از ۱۰۰۰ تن شکر در بخش صنف، صنعت و مردمی هم در حال حمل به استان است که مطابق تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار استان مقدار ۴۰۰ تن آن بصورت بسته بندی سه کیلو گرمی در بخش مردمی تا پایان سال توزیع خواهد شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان با اشاره به رعایت ملاحظات بهداشتی در اثر شیوع ویروس کرونا هم گفت: برای رعایت مسائل بهداشتی و تردد کمتر مردم، فروشگاه اینترنتی در استان فعال شده و برای خرید اینترنتی در شهرستان بیرجند مردم می‌توانند اقلام اساسی شامل شکر و برنج تنظیم بازار را درب منزل تحویل بگیرند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین افزود: توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار بدون هیچگونه محدودیتی برای ایام پایانی سال پیش بینی شده است.

جویبان با اشاره به سرعت گرفتن تولید و توزیع لوازم بهداشتی مورد تقاضا در این ایام هم گفت: توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی‌کننده از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد و همکاران بازرسی سازمان صمت نیز بر نحوه توزیع داروخانه‌ها و سایر مراکز توزیع نظارت خواهند داشت.

او  افزود: سامانه ۱۲۴ نیز در این خصوص آماده دریافت گزارشات است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.