پایان شمارش آرا در سرزمین‌های اشغالی/ بن‌بست سیاسی در تل‌آویو ادامه دارد

با پایان شمارش آرا در سرزمین‌های اشغالی در صورتیکه حزب اسرائیل بیتُنا به یکی از دو ائتلاف راستگرا و چپگرا نپیوندد، معضل عدم تشکیل کابینه در تل‌آویو ادامه خواهد یافت. 

پایان شمارش آرا در سرزمین‌های اشغالی/ بن‌بست سیاسی در تل‌آویو ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان شمارش آرا در سرزمین‌های اشغالی، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی میزان آراء و کرسی‌های به دست‌آمده برای هر حزب را به شرح زیر اعلام کرد:

لیکود: ۳۶ کرسی - ۲۹،۴۸ درصد
آبی‌وسفید: ۳۳ کرسی - ۲۶،۵۹ درصد
لیست مشترک اعراب: ۱۵ کرسی - ۱۲،۶۱ درصد
شاس: ۹ کرسی - ۷،۷۰ درصد
اتحادیه یهودیان توراتی: ۷ کرسی - ۵،۹۸ درصد
اسرائیل بیتُنا: ۷ کرسی - ۵،۷۴ درصد
کارگر، گرشر، مرتص: ۷ کرسی - ۵،۸۴ درصد
یامینا: ۶ کرسی - ۵،۲۵ درصد

با این حساب ائتلاف راست‌گرا به مرکزیت حزب لیکود (و ریاست نتانیاهو) حائز ۵۸ کرسی و ائتلاف چپ‌گرا به مرکزیت حزب آبی‌وسفید (در صورت ائتلاف لیست اعراب) حائز ۵۵ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

با این حال هیچ‌کدام از این ائتلاف‌ها حائز اکثریت ۶۱ کرسی کنست نخواهند بود و در صورتیکه حزب اسرائیل بیتُنا (به ریاست آویگدور لیبرمن) به یکی از این دو ائتلاف نپیوندد، معضل عدم تشکیل کابینه در تل‌آویو ادامه خواهد یافت. 

در یک سال اخیر رژیم صهیونیستی با بحرانی به نام بحران انتخابات مواجه شده است. پس از حمله سال ۹۷ حماس به اسرائیل، برخی از شخصیت‌های جنگ‌طلب مانند آویگدور لیبرمن از کابینه نتانیاهو خارج و کابینه وی را از اکثریت انداختند.

این مسئله منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در فروردین ۹۸ شد. در این انتخابات دو رقیب به نام نتانیاهو و بنی گانتس حضور داشتند که در نهایت هیچ کدام موفق به تشکیل ائتلاف با حضور ۶۱ نماینده از ۱۲۰ نماینده پارلمان اسرائیل نشدند و انتخابات زودهنگام دوم در شهریور ماه ۹۸ برگزار شد و باز نتیجه انتخابات به تشکیل کابینه منجر نشد. در نهایت نیز قرار بر این شد انتخابات سوم زودهنگام در اسرائیل برگزار شود. این انتخابات روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۸ برگزار شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
آه مردم فلسطین گرفته .
مشهور است که اسرائیلیها خودشان به دست خودشان از بین می رفتند .
بهم خیلی خیانت می کنند .
از روشهای بسیار منزجر کننده برای حذف رقیب استفاده می کنند .
و ..
خداوند هم این گروه را لعن و نفرین کرده است و سرگردان جهان هستند تا ابد .
آخرین اخبار