بررسی روند تملک علی بقال درتبریز

روند تملک "محله علی بقال" مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، با حضور شهرام دبیری رئیس و سونیا اندیش نائب رئیس شورای اسلامی شهر و کریم صادق زاده و فریدون بابایی اقدم از اعضای شورای شهر و حضور ایرج شهین باهر شهردار تبریز، باقر خوشنواز شهردار منطقه ۲ و رسول وظیفه شناس شهردار منطقه ۱۰ و جمعی از معاونین و مدیران مناطق ۱۰ و ۲، جلسه بررسی روند تملک "محله علی بقال" با حضور چند تن از اهالی این محله، مورد بحث و بررسی مدیران شهری قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه باقر خوشنواز ضمن قدردانی برای حضور رئیس و نائب رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار تبریز برای بررسی روند تملک "محله علی بقال" در سخنانی گفت: منطقه ۲ برای تسریع روند تملک این محله و برای حل هرچه سریعتر مشکلات اهالی، تلاش مضاعفی بکار گرفته است.

او افزود: علاوه بر پرداخت هزینه تملک این پروژه که از فعالیت‌های فرامنطقه‌ای بشمار می‌آید، شهرداری منطقه ۲ تبریز به چند منطقه و به سازمان‌های قطار شهری، عمران و پسماند شهرداری نیز کمک مالی کرده است.

خوشنواز در ادامه سخنان خود ضمن اعلام مساعدت مالی برای ادامه تملک "محله علی بقال" که تاکنون ۳۰ ملک واقع در این مسیر تملک شده و ۵۲ ملک از آن باقی مانده است، تصریح کرد: علاوه بر کمک مالی به پروژه مذکور، شهرداری منطقه ۲ همچنین برای تملک خیابان شهید طاهری نیز مساعدت مالی کرده که این پروژه نیز مسیرگشائی شده و به مورد بهره برداری رسیده است.

او در ادامه این جلسه در خصوص پروژه‌های به اتمام رسیده منطقه ۲ نیز توضیحاتی ارائه کرد.

خوشنواز اظهار داشت: خیابان عطار نیشابوری با اختصاص خط ویژه برای تردد آمبولانس، احداث کانال‌های سهند و سبلان و باکس گذاری مسیر مهرانه رود، سرویس بهداشتی وادی رحمت، سرویس بهداشتی و نمازخانه پارک عباس میرزا و... از اهم پروژه‌های شهرداری منطقه ۲ به شمار می‌آید که آماده بهره برداری شده است.

در ادامه این جلسه فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تشکر از زحمات خوشنواز شهردار منطقه ۲ و تقدیر از جان فشان نوبری معاون مالی اقتصادی این منطقه جهت مساعدت مالی به سایر مناطق، قدردانی از عباس عزیزی مدیر مالی و هاشمی مدیر املاک منطقه ۲ گفت: از زمان آغاز کمک این منطقه به مسیرگشائی "محله علی بقال" با این احساس مسئولیت که مسیرگشائی این پروژه یک نیاز اساسی برای اهالی است، شهردار منطقه ۲ بطور جدی وارد عمل شده و خوشنواز خود شخصاً پیگیر تملک هستند.

او از حمایت‌های بی دریغ دکتر شهین باهر نیز تقدیر نمود و افزود: با انجام مسیرگشائی "محله علی بقال" که بطول ۳۲۰ متر می‌باشد شاهد اتصال این مسیر به خیابان سعدآباد، کوثر و خیابان ۴۰ متری خواهیم بود.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از رو به اتمام بودن فاز اول تملک علی بقال و آماده شدن نقشه‌های فاز ۲ این مسیرگشائی خبر داد و تصریح کرد: پروژه‌های تملک در سطح شهر تبریز در بودجه سال ۹۹ بصورت خزانه متمرکز درنظر گرفته شده و از سال جدید از طریق شهرداری مرکز پیگیری می‌شود.

او اظهار امیدواری کرد در شهریور سال ۹۹ مسیرگشائی محله علی بقال به اتمام برسد.

در ادامه این جلسه همچنین سونیا اندیش نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با عنوان اینکه حضور اهالی محل در این جلسه اتفاق مبارکی است که اهالی خود شاهد بررسی مشکلات محل باشند در توضیحاتی اظهار داشت: در تخصیص بودجه سال ۹۹ شهر تبریز، رسیدگی به محلات محروم و عدالت محور از اولویت‌های شورای شهر تبریز می‌باشد.

او با عنوان اینکه اولویت فعالیت شهرداری در سال ۹۹ اتمام پروژه‌های نیمه تمام است از شهرداران مناطق ۲ و ۱۰ خواست با تلاش مضاعف تملک محله مذکور را به اتمام رسانند تا اهالی جهت خرید ملک دچار مشکل نشوند.

کریم صادقزاده تبریزی سخنگوی شورای شهر نیز در سخنانی با قدردانی از شهردار تبریز و شهرداران مناطق که به محله‌های کم برخوردار توجه ویژه‌ای دارند و تقدیر از رئیس و اعضای شورای شهر که عدالت محوری را رعایت می‌کنند و با تشکر از همت مجموعه شهرداری تبریز که برای شهری زیباتر و آبادتر تلاش می‌کنند، گفت: با حضور شهین باهر در کسوت شهردار تبریز شاهد زیبائی و عمران بیشتری در شهر هستیم.

او اظهار امیدواری کرد مسیرگشائی‌های سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری شود تا رضایت شهروندان و رفاه حال آنان بیش از پیش فراهم شود.

صادق زاده در ادامه ضمن ستودن سیاست کاری شهردار منطقه ۲ و مساعدت وی به رفع نیاز‌های شهر و تکریم ارباب رجوع از جانب ایشان، گفت: مجموعه کارکنان منطقه ۲ علی الخصوص حضور رضا جان فشان نوبری معاون مالی اقتصادی، عباس عزیزی مدیر مالی و سید هاشمی مدیر املاک در کنار خوشنواز شهردار منطقه ۲ منشاء خیر و برکات بسیاری برای جلب رضایتمندی شهروندان شده است.

در ادامه این جلسه رسول وظیفه شناس شهردار منطقه ۱۰ ضمن تقدیر ویژه از توجه شهردار منطقه ۲ و مساعدت مالی وی از پروژه‌های تملک در محدوده این منطقه گفت: حمایت‌های مالی خوشنواز منطقه ۱۰ باعث تحقق ۸۰ درصدی پروژه‌های عمرانی شده و موجب گردیده منطقه ۱۰ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

او افزود: در سایه حمایت‌های شورا، شهردار و منطقه ۲ شاهد بازگشائی مسیر ۲۴ متری علی بقال بطول ۳۲۰ متر خواهیم بود.

وظیفه شناس قرار گرفتن این مسیر شمالی و جنوبی در مرکز شهر را بعنوان اتصال دهنده به کانون تبریز، از مهمترین شریان‌های اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: مساعدت مدیران شهری باعث به ثمر رسیدن سریع این مسیرگشائی خواهد بود.

در این جلسه همچنین دبیری رئیس شورای شهر تبریز از تلاش‌های خوشنواز شهردار و جان فشان نوبری معاون مالی اقتصادی قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

او از اختصاص بودجه برای اتمام تملک این پروژه در سال ۹۹ را از اولویت‌های شهرداری تبریز برشمرد.

شهین باهر دیگر سخنگوی این جلسه از توجه ویژه مدیران به مناطق محروم قدردانی کرد و افزود: پیگیری اعضای شورای شهر و رسیدگی آنان به مناطق محروم باعث قوت قلب شهروندان شده است.

او با عنوان این مطلب که برخی شهر‌ها با مشکل پرداخت حقوق مواجه اند، گفت: جای بسی خوشحالی است که شهرداری تبریز نه تنها در این مورد مشکلی ندارد بلکه مدیران شهری در پی به ثمر رساندن پروژه‌های شهری هستند.

شهردار تبریز تصریح کرد: علاوه بر پرداخت حقوق تمامی کارکنان که تا پایان اسفند به انجام می‌رسد، شهرداری اقدام به خرید نهال در حدود ۴۰ میلیارد کرده و برای المان‌های شهری و گلکاری شهر نیز هزینه کرده است.

او از اهالی "محله علی بقال" خواست درجهت تسریع عملیات مسیرگشائی، برای تملک ملک خود با شهرداری نهایت همکاری را بعمل آورند.

در خاتمه این جلسه یکی از اهالی محل از تلاش شورای شهر، شهرداران مناطق ۲ و ۱۰ و از زحمات مدیران شهری برای تسریع تملک این محله، قدردانی کرد.

در خاتمه جلسه روند بررسی تملک "محله علی بقال"؛ از طرف شورای شهر تبریز برای تلاش بی وقفه در بخش‌های عمرانی و توجه ویژه شهردار منطقه ۲ به نیاز‌های شهر و توسعه آن و همت وی در مسیرگشائی ها، با اهدای لوح از باقر خوشنواز شهردار منطقه قدردانی شد.

در این جلسه همچنین از رضا جان فشان نوبری معاون مالی اقتصادی و عباس عزیزی مدیر مالی و سید ابوالفضل هاشمی مدیر املاک شهرداری منطقه ۲ نیز با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار