یک متخصص پوست درباره نحوه ضدعفونی کردن جای زخم توضیح داد.

هدی عین اللهی متخصص پوست  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نحوه ضدعفونی کردن زخم همزمان با شیوع کرونا اظهار کرد:  زخم در هر صورت باید خوب شسته شود.

متخصص پوست بیان کرد: اولین قدم هنگام شستشوی ناحیه زخم شده فشار دادن روی زخم هست تا خون بند بیاید، سپس به خوبی با آب و صابون شسته شود.

وی تاکید کرد: بهتر است از محلول های ضدعفونی کننده مخصوص در داروخانه ها استفاده کرد و تا بهبود محل زخم مراقبت به عمل آورد.

بهترین و موثر‌ترین کار برای مقابله با ویروس کرونا شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع دستشویی به مدت ۲۰ ثانیه در هر زمینه کاری است. بین انگشتان، نوک انگشتان، انگشت شست، دور مچ و پشت دست‌ها هر کدام ۵ بار باید تمیز شسته شوند تا شما را در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند.


بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار ساده برای مقابله با احساسات منفی ناشی از ویروس کرونا


مصرف یا نوشیدن زیاد مایعات گرم به علت پیشگیری از هر نوع عفونتی توصیه می‌شود و به یاد داشته باشید که نباید به هیچ عنوان به دست دادن با دیگران بپردازید و هنگام صحبت کردن حتما فاصله یک تا یک و نیم متری را با فرد بیمار یا مشکوک به کرونا رعایت کنید. اگر تمامی موارد گفته شده را رعایت کردید دیگر نیازی به استفاده از ماسک‌های جراحی ندارید.


بیشتر بخوانید: بدن در مقابل ویروس کرونا چه واکنشی نشان می‌دهد؟


چگونه احساسات منفی خود را در مقابل ویروس کرونا کنترل کنیم؟

۱: دیدگاه مثبتی به وقایع داشته باشید، چرا که ویروس کرونای جدید، کشندگی بسیار کمتری از کرونا ویروس‌های قبلی دارد؛ بنابراین نباید از این بیماری وحشت کنید و با این کار سلامت روانی خود را به خطر اندازید.

۲: به دنبال واقعیت باشید و به یاد داشته باشید که برای دریافت اطلاعات در خصوص میزان شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه باید به سایت‌های معتبر مراجعه کرد.

۳: احساسات اضطرابی خود را کنترل کنید؛ چرا که اجتناب از شناخت عواطف و احساسات می‌تواند مانع کاهش سطح استرس شود.

۴: اگر بیش از حد از اخبار کرونا نگران هستید باید با مشاوره، روانپزشک یا روانشناس و روانپزشک صحبت کنید.

۵: از سلامت جسمانی خود مراقبت کرده، به اندازه بخوابید، تغذیه مقوی را جدی بگیرید و فعالیت بدنی و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از استرس های ویروس کرونا به دور باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.