توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی مرتبط با گیاهان دارویی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی مرتبط با گیاهان دارویی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون یک مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در محدوده لنجاب در شهرستان سنقروکلیایی در دست اجرا است که این پروژه کار خود را با اولویت کشت گل محمدی آغاز کرده و همزمان به دنبال ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی هم هست.

او گفت : در این پروژه در فاز اول ۱۰۰ هکتار برای کشت گل محمدی و دیگر گیاهان دارویی و یک هکتار برای ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی مرتبط اختصاص پیدا کرده و قرار است در آینده توسعه پیدا کرده و صاحب بخش‌های دیگری مثل مجموعه‌های گردشگری شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: پرونده دو طرح دیگر فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان‌های روانسر و هرسین نیز برای دریافت تسهیلات در بانک‌های استان است که این دو طرح نیز در حوزه بسته بندی و استحصال عرقیات گیاهان دارویی فعال خواهند شد.

کریمی با بیان اینکه از قبل هم دو واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان کرمانشاه فعال بود، گفت: یکی از این واحد‌ها با ظرفیت بسته بندی سالانه ۵۰ تن گیاهان دارویی و دیگری با ظرفیت تولید ۵۰ تن عرقیات از گیاهان دارویی فعالیت می‌کند.

کریمی افزود: امسال هم یک واحد فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت تولید حدود ۱۲۰ تن عرقیات و ۷۵ تن بسته بندی در شهرستان صحنه شروع به کار کرده است.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: کار کردن در حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در استان بازدهی بالایی دارد، ضمن اینکه از متقاضیان ورود به چنین پروژه‌هایی چه در حوزه فرآوری و چه در حوزه کشت گیاهان دارویی حمایت‌های تسهیلاتی نیز به عمل می‌آید .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار