ساخت بند خاکی نلینت چابهار با ۴۲ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

فرماندار چابهار گفت: ساخت بند خاکی نلینت در بخش دشتیاری چابهار با صرف هزینه‌ای معادل ۴۲ میلیارد ریال به منظور مهار بخشی از سیلاب‌ها و تامین آب موردنیاز برای کشت دیم و توسعه کشاورزی پایین دست آن در حال اجراست.

ساخت بند خاکی نلینت چابهار با ۴۲ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار در حاشیه بازدید از این بند خاکی در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند اجرای پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز نلینت بخش دشتیاری تاکنون خوب بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک افتتاح و بهره برداری شود.

او افزود: وقوع سیلاب در ماه‌های گذشته باعث تاخیر در اجرای این پروژه شد که پیمانکار مربوطه با افزایش تعداد ماشین آلات درتلاش برای جبران عقب ماندگی در برنامه زمان بندی است.

او هدف از اجرای این پروژه را کنترل سیلاب، مهار روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک و انتقال آب به اراضی جنگلی، مرتعی و کشاورزی منطقه دمپک در سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار است.

فرماندار ویژه چابهار بر رعایت موارد فنی و تسریع در اجرا و بهره برداری از این پروژه تاکید کرد و گفت: ساخت بندخاکی نلینت یکی از آرزو‌های دیرینه مردم منطقه دشتیاری بوده و بار‌ها اعضای شورا‌های اسلامی، کشاورزان و قشر‌های مختلف مردم پیگیر آن بودند.

او ادامه داد: بند خاکی نلینت بطول هزار و ۲۰۰ متر با ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری در حال ساخت است و حدود ۲۱ هزار نفر از ساکنان این منطقه از مزایای این بند خاکی بهره‌مند شده و نقش مهمی در پخش سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت روان آب‌های بارندگی دارد.

او بیان کرد: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم بخش دشتیاری است و کشاورزان برای کار‌های آبخیزداری و حل مشکلات منطقه پیگیری‌های زیادی انجام دادند که جا دارد از پیگیری‌های مسوولان مرتبط، اعضای شورا‌های اسلامی و قشر‌های مختلف مردم در تحقق ساخت بند خاکی نلینت قدردانی کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار