لغو بیش از نیمی از پرواز‌های بلژیک در پی انتشار ویروس کرونا

سازمان حمل‌ونقل هوایی بلژیک بیش از نیمی از پرواز‌های خطوط هوایی خود را از بیم انتشار ویروس کرونا لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان حمل و نقل هوایی بلژیک اعلام کرد خطوط هوایی این کشور بیش از نیمی از پرواز‌های خود را در هفته‌های آینده لغو می‌کند. این اقدام در جهت مقابله با انتشار بیشتر ویروس جدید کرونا در این کشور صورت می‌گیرد.

«دیتر رانکس» رئیس سازمان حمل و نقل هوایی بلژیک با اعلام این خبر گفت: خطر ویروس کرونا بسیار جدی است؛ بنابراین با لغو بیش از نیمی از پرواز‌های هواپیما در این کشور موافقت شده است.

پیش از این شرکت لوفت هانزا تصمیم گرفت نیمی از پرواز‌های خود را طی هفته‌های آینده لغو کند. غول هواپیمایی آلمان روز جمعه اعلام کرد این اقدام شامل لغو پرواز شعبات این شرکت در بلژیک موسوم به بروکسل ایرلاینز نیز خواهد بود.

علاوه بر پرواز‌های لغو شده، هواپیمایی بلژیک تصمیم دارد به طور موقت از استخدام کارمندان اضافی خودداری کند. همچنین بروکسل ایرلاینز سیستم‌های مرخصی بدون حقوق را برای کارمندان خود در نظر گرفته و قصد دارد با اعلام بیکاری فنی برای کارکنان خطوط هوایی، فعالیت آن‌ها را برای مدتی به حالت تعلیق نگه دارد.

مقامات بلژیک اعلام کرده اند با فروکش کردن اپیدمی کرونا، روند فعالیت خطوط هوایی به حالت سابق باز می‌گردد. امروز خطوط هوایی مصر پرواز‌های خود برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از کویت را به حالت تعلیق درآورد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. شمار کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از ۸۰ کشور رسیده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۳۸ مورد، مرگ و میر ناشی از آن ۳ هزار و ۴۹۷ مورد و تعداد بهبودیافتگان ۵۷ هزار و ۶۲۳ مورد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار