بارش باران سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا رگبار ملایم تا متوسط و پراکنده نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از فردا شاهد افزایش ابر در نواحی مرکزی، جنوب و سواحل استان خواهیم بود که منجر به بارش باران متوسط و پراکنده می‌شود.

او  با بیان اینکه احتمال جاری شدن موقتی روان آب و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد، افزود: توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات در زمان بارش باران و صاعقه و تردد در حاشیه مسیل‌ها خودداری شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه شاخص‌های هم رفت احتمال وقوع رعد و برق در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز وجود دارد.

کلیم وزش تندباد‌های موقتی را مخاطره احتمال دیگر مناطق تحت تأثیر سامانه بارشی خواند و گفت: وزش این باد‌ها منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود.

او  در بخش دیگری به ادامه وزش باد‌های شمالی تا روز جمعه در شمال استان اشاره کرد و افزود: وزش این باد‌ها منجر به تداوم سرمای شبانه به ویژه در طول شب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار