مالزی ادعای کودتای سلطنتی در انتخاب نخست‌وزیر جدید را تکذیب کرد

کاخ مالزی ادعای رسانه‌های انگلیسی در خصوص کودتا در انتصاب نخست‌وزیر جدید این کشور را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چنل نیوز آسیا، کاخ پادشاهی مالزی امروز یکشنبه ادعای «کودتای سلطنتی» در انتصاب نخست وزیر جدید این کشور را تکذیب کرد.

مالزی ضمن رد ادعای کودتا پس از کناره گیری ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق این کشور، اعلام کرد پادشاه بر اساس اختیارات خود مندرج در قانون اساسی کشور عمل کرده است. کاخ مالزی اعلام کرد تنها پس از یک روند مشورتی سخت و آشکار، پادشاه اختیار خود را طبق قانون اساسی فدرال انجام داد تا نخست وزیر جدید منصوب شود.

بیانیه کاخ پادشاهی مالزی در واکنش به سرمقاله اخیر روزنامه انگلیسی زبان گاردین منتشر شد. گاردین اخیرا گزارش داد سلطان عبدالله سلطان احمد شاه، پادشاه مالزی با انتصاب محی الدین یاسین به عنوان نخست وزیر این کشور نتیجه انتخابات دموکراتیک را از بین برد. محی الدین یکشنبه گذشته به عنوان نخست وزیر مالزی سوگند یاد کرد.

پیشتر و در بحبوحه گفت‌وگو‌ها برای تشکیل ائتلاف جدید در مالزی به منظور اداره این کشور ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، نامه استعفای خود را تسلیم پادشاه این کشور کرد. ماهاتیر محمد ۹۴ ساله ماه مه سال ۲۰۱۸ برای دومین بار سمت نخست وزیری را در مالزی برعهده گرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار