رئیس هیئت اعزامی سازمان بهداشت جهانی در قم:

پیشرفت‌های ایران در مقابله با کرونا تحسین برانگیز است/ ارسال ۱۰۰ هزار کیت تشخیص ویروس به ایران

ریچارد برنان گفت:۷ تن تجهیزات بهداشتی و ۱۰۰ هزار کیت تشخیص ویروس به ایران ارسال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ریچارد برنان،رئیس هیئت اعزامی سازمان بهداشت جهانی دیشب در دیدار با استاندار قم پیشرفت‌های ایران در مقابله با ویروس کرونا را تحسین برانگیز خواند.

او در این دیدار از ایجاد ستادی در سازمان ملل برای مدیریت این بیماری خبر داد و از ایران خواست تجربیات خود را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار این ستاد قرار دهد.

برنان کشف و اختراع رده‌هایی از واکسن و ایجاد اتحاد بین دولت‌ها و تولیدکنندگان و نظارت بر رسیدن اقلام پیشگیری از شیوع بیماری را از دیگر وظایف این ستاد دانست.

رئیس هیئت اعزامی سازمان بهداشت جهانی از ارسال ۷ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و یکصدهزار کیت تشخیص ویروس به ایران خبر داد.


ریچارد برنان ابراز امیدواری کرد: در تسهیل رفت و آمد مرز‌های هوایی ایران از طرف دیگر دولت‌ها تجدید نظر شود.


او تصریح کرد: قدرت‌های جهانی با تحریم‌های خود تاثیرات منفی را بر اقتصاد ایران تحمیل کرده‌اند، اما در مقابله با این ویروس باید تجدید نظر‌هایی شود.


استاندار قم هم در این دیدار بر حمایت سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با این ویروس تاکید کرد و گفت: امیدواریم با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی همکاری‌های دیگر کشور‌ها با ایران تسهیل شود و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران برچیده شود.


سرمست ایجاد زمینه مطالعاتی و ارسال تجهیزات و اقلام دارویی مورد نیاز به ایران را در این برهه ضروری دانست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.