مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

شاهد عقب ماندگی زیادی در حوزه گردشگری هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در خوزستان به دلیل سختگیری مدیران ادارات کل استانی در قیاس با مدیران کل دیگر استان‌ها، شاهد عقب ماندگی زیادی در حوزه گردشگری هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در خوزستان به دلیل سختگیری مدیران ادارات کل استانی در قیاس با مدیران کل دیگر استان‌ها، شاهد عقب ماندگی زیادی در حوزه گردشگری هستیم به‌گونه‌ای که درخصوص پروژه‌های مربوط به این حوزه، شرایط در استان چندین برابر استان‌های شمالی کشور که بیشترین تراکم جنگلی را دارد سخت‌تر است و این موضوع زمان تحقق پروژه‌ها را بشدت افزایش و یا بعضاً غیرقابل اجرا می‌کند.

او با اشاره به پروژه‌هایی همچون رستوران‌های شناور و خانه‌های بومگردی در استان افزود: با همکاری مدیران استانی ذی‌مدخل بتوانیم این موضوعات را به سرانجام برسانیم.

 جاسمی‌زرگانی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان نیز بیان داشت: ظرفیت دانشگاه در سه قسمت آموزش کوتاه‌مدت تا ۱۰۰ ساعته، تک‌پودمانی ۴۰۰ ساعته و آموزش‌های مقطع تحصیلی قابلیت دارد و براساس درخواست میراث فرهنگی و باتوجه به ظرفیت فنی و تجهیزاتی مجتمع قابل بررسی و اجرا است که می‌طلبد هماهنگی لازم در این خصوص بین مجموعه‌های ذیربط صورت گیرد.

پیمان نبهانی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در حوزه گردشگری آبی، در بخش رودخانه‌ای شش رشته و در بخش ساحلی و دریایی ۴ رشته فعالیت وجود دارند که در صورت ساماندهی این رشته‌ها می‌توانیم جاذب گردشگران بسیاری باشیم.

او ادامه داد: در صورت ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی می‌توان برای این رشته‌ها سرمایه گذار و گردشگر خاص را جذب و آموزش‌های لازم را به فعالان این حوزه داد.

نبهانی افزود: بدلیل همکاری نکردن سازمان آب و برق و دیگر دستگاه‌ها در سالیان گذشته امکان رشد و شکوفایی در گردشگری آبی وجود نداشت، اما خوشبختانه با تغییرات مدیریتی حاصل در سازمان آب و برق خوزستان و رغبت و همگرایی خوب مدیریت فعلی با اداره‌کل میراث فرهنگی می‌توان این نوید را به فعالان این حوزه داد که شاهد رونق خوبی در این حوزه خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های موردنیاز در رونق هر فعالیتی، آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه معرفی و بازاریابی است و از این‌رو، به منظور رونق گردشگری آبی نیاز هست تا راهنمایان گردشگری فعال به صورت تخصصی آموزش گردشگری آبی را ببینند که باتوجه به وسعت این صنعت در استان و تجهیزات گسترده که در اختیار سازمان اب و برق خوزستان است و نیز نبود تأسیسات مشابه از سویبخش خصوصی، در حال حاضر چنین ظرفیتی در اختیار مجموعه آموزشی صنعت آب و برق وجود دارد که این دوره‌ها را برگزار کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.