اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ صدای بوق و رد تماس تنها جواب مسئولان

ضدعفونی اماکن و معابر همزمان با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهر‌ها به اوج خود رسیده، اما برخی مناطق در این شرایط بحرانی همچنان با محرومیت رفاقت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، چند هفته‌ای است که مهمانی به نام کووید_ ۱۹ یا همان ویروس کرونا از کشور چین بار سفر بسته و به ایران آمده و ظاهرا مثل یک گردشگر تصمیم دارد استان‌های کشور را از نزدیک ببیند.اما این مهمان بد قدم و شوم به هر شهر و استانی که قدم می‌گذارد، بسیاری از افراد را بیمار کرده و حتی به وادی مرگ هم می‌کشاند و این را همه می‌دانند که از طریق دست دادن، روبوسی کردن و رعایت نکردن نکات بهداشت فردی و عمومی قابل انتقال است.

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

از روزی که ویروس کرونا وارد ایران شده، نکات بهداشتی به صورت مستمر گوشزد می‌شود و ضدعفونی اماکن و معابر عمومی نیز در حال انجام است.

به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر آن نیز بسیاری از زیارتگاه ها، امامزاده ها، مساجد و حتی نماز جمعه در استان‌های درگیر با این ویروس تعطیل شده اند و دانش آموزان نیز از راه دور و از طریق فضای مجازی در کلاس درس می‌نشینند. عملیات ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در شهر‌ها بصورت شبانه و با همکاری گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران  انجام می‌شود تا سلامتی شهروندان حفظ و از شیوع بیشتر آن جلوگیری به عمل آید.

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

اما در این شرایط بحرانی ظاهرا مناطق محروم جایی در برنامه زمان بندی عملیات ضدعفونی معابر ندارند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند. چرا که به گفته ساکنان این مناطق هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.کارون یکی از شهرستان‌های تابعه کلانشهر اهواز است که در سال‌های گذشته از این کلانشهر جدا شده و با عنوان یک شهرستان مستقل با ادارات و فرمانداری و ... اداره می‌شود و تعداد زیادی روستای بزرگ و کوچک دارد.

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

شهروندان ساکن در شهرستان کارون در تماس با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان اهواز، از شرایط خطرناک و بحرانی این شهرستان گلایه کردند.

ندا شرفی شهروند ساکن شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بهداشت با این منطقه قهر است و هیچ نظارتی از سوی شبکه بهداشت شهرستان بر بازار عرضه و فروش کالا‌ها صورت نمی‌گیرد.

او افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، اما بازار میوه و تره بار و عرضه آبزیان از جمله؛ ماهی و میگو همچنان بدون نظارت بازرسان بهداشت فعال است و نکات بهداشتی شامل؛ استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده از سوی خریدار و فروشنده رعایت نمی‌شود.

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

شرفی ادامه داد: عملیات ضدعفونی معابر و اماکن در سایر نقاط شهر‌ها و استان‌ها درحال انجام است، اما در شهرستان کارون تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

این شهروند بیان داشت: چرا در سایر نقاط اهواز عملیات گندزدایی و ضدعفونی انجام می‌شود، اما در کارون نه؟  ایا سلامتی ما و یا سلامتی کودکان و سالمندان برای متولیان امر مهم نیست؟

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

او اظهار کرد: سال هاست که با مشکلات فاضلاب، آبگرفتگی معابر، جمع آوری نشدن زباله ها، آسفالت نبودن معابر و... دست به گریبانیم و همچنان منتظر تدبیر و چاره اندیشی از سوی مسئولانی هستیم که خود ساکن این شهرستان ها نیستند و مشکلات ما را درک نمی‌کنند، حداقل برای پیشگیری از ویروس کرونا اقداماتی انجام دهند.

علی بهادری یکی دیگر از ساکنان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اگرچه تاکنون مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا ویروس در شهرستان کارون مشاهده نشده، اما این موضوع دلیلی بر کم کاری مسئولان برای ضدعفونی نکردن و گندزدایی اماکن و معابر عمومی نیست.

او افزود: همه می‌دانند که این بیماری با کسی شوخی ندارد و به سرعت به دیگران منتقل می‌شود. ما بیشتر ساعات روز را در خارج از خانه هستیم و دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده کیمیا شده است.

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

بهادری بیان کرد: با توکل به خدا و اکتفا کردن به شستن دست‌ها با آب و صابون روزگار می‌گذرانیم، علیرغم اینکه فروشنده هستم و در طول روز با افراد زیادی مراوده دارم و اسکناس‌های زیادی رد و بدل می‌شود.

این شهروند ادامه داد: با توجه به اینکه ابتلای فرد پس از ۲ هفته قابل تشخیص است، قادر به تشخیص مراجعان نیستم و من و امثال من نیز در خطر ابتلا هستیم.

او در پایان از مسئولان زیربط خواست علاوه بر رفع کمبود تجهیزات بهداشتی، نسبت به گندزدایی معابر و اماکن نیز اقدام نمایند تا شاهد شیوع بیشتر این ویروس و مرگ مردم باشیم.

اوج محرومیت همزمان با پرسه زدن ویروس کرونا در شهرها/ شهرستان کارون ضدعفونی نمی‌شود

به منظور پیگیری مشکلات اهالی این منطقه با مسئولان مربوطه از جمله؛ فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و... تماس گرفتیم، اما بجز صدای بوق و رد تماس از سوی مسئولان، نتیجه‌ای حاصل نشد.

اگر مسئولان همت داشته باشند، محرومیت در هیچ منطقه و شهری نمی‌ماند، ویروس کرونا با هیچ کس دوستی ندارد و دلش به حال هیچ فردی نمی‌سوزد، مبتلا می‌کند و مرگ هر فرد را به نظاره می‌نشیند.

مسئولان به گوش باشید و با کم کاری تحمل مشکلات را بر دوش شهروندان نیندازید.

گزارش از ملیحه گریزی نسب

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.