پیش از آغاز سال نو متخصصان بازار مسکن پیش بینی‌های جذابی برای خرید و فروش املاک در سال ۹۹ دارند.

بازار بهاری در سال ۹۹ برای بخش مسکن/ متقاضیان برای خرید مسکن در سال ۹۹ باید منتظر بمانندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن اقتصادی کشور از سال گذشته درگیر اتفاقات و نوسانات مختلفی شده که همین موضوع زمینه ساز رشد ۱۱۰ درصدی قیمت مسکن در یک بازه زمانی شد، اما بعد از گذشت مدتی و اعتراضات شدید متقاضیان و همچنین برداشتن قیمت‌ها از سایت‌های مجازی قیمت‌ها کمی به ثبات رسید، اما با وجود تثبیت قیمت‌ها آمار‌ها نشان داد که در مقایسه با ۲ سال گذشته حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد قیمت‌ها افزایش یافت.

همچنین میزان معاملات مسکن هم با افزایش قیمت‌ها به شکل چشمگیری کاهش یافت و ما در نیمه اول سال ۹۸ شاهد رکود تورمی و در نیمه دوم سال ۹۸ شاهد رکود غیر تورمی بودیم، اما این اتفاقات باعث شد بسیاری از خریدارانی که امید به خانه دار شدن داشتند با وجود این نوسانات دچار مشکلات بسیار زیادی شدند چرا که از یک سو محتکران با خالی نگه داشتن خانه‌های خود و از سوی دیگر رشد چشمگیر مصالح ساختمانی باعث ایجاد نوسانات اقتصادی زیادی هم برای سازندگان مسکن و هم برای خریداران مسکن شده‌اند.

دولت در همان ابتدا برای کنترل افزایش قیمت مسکن، طرح اقدام ملی مسکن را کلید زد و اعلام کرد که با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی سعی خواهد کرد قیمت مسکن را تا حدودی به حالت عادی بازگرداند که از زمان مطرح کردن این طرح اقدامات لازم برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفت به طوری که در آبان ماه ۹۸ اولین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام شد و دومین مرحله ثبت نام این طرح هم از ۱۷ اسفند ماه ۹۸ آغاز شد و ثبت نام آن تا پایان اسفند ماه ه طول انجامید.

دولت اعلام کرد که حدود ۲۰۰ هزار ظرفیت در این دوره برای ثبت نام متقاضیان ایجاد کرده و بعد از پالایش تمامی شرایط متقاضیان از طریق قرعه کشی برای این مرحله متقاضیان واجد شرایط را انتخاب خواهیم کرد.

بسیاری از کارشناسان مسکن و نمایندگان مجلس اعلام کردند که اجرای این طرح از سوی دولت مانند مسکن مهر می‌تواند شرایط مطلوبی را برای بازار مسکن ایجاد کند، اما باید دولت بتواند در این طرح تمام متقاضیان واجد شرایط را انتخاب کند و طبق وعده‌ای که داده است باید تا سال ۱۴۰۰ بتواند تمامی واحد‌های مسکونی را به متقاضیان تحویل دهد.

دولت اعلام کرده است که در قالب این طرح سعی خواهد کرد تمامی واحد‌های مسکونی نیمه تمام را به اتمام خواهد رساند و از سوی دیگر بخش عمده‌ای واحد‌های مسکن مهری که طی چند سال گذشته باقی مانده و بسیاری از متقاضیان را دچار مشکل کرده است را در قالب این طرح به اتمام خواهد رساند.

نوسانات قیمت مسکن به موازات قیمت ارز و طلا

در همین زمینه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت با طرح اقدام ملی مسکن فرصت جدیدی را برای بازار مسکن ایجاد کرده است، گفت: تا کنون دولت در این طرح تنها اقدام به ثبت نام متقاضیان کرده، اما هنوز اقدامات لازم برای اجرایی کردن این طرح را انجام نداده است، اما امیدواریم در سال ۹۹ با استارت ساخت واحد‌های مسکونی بتواند اثر روانی مثبتی را برای تمامی متقاضیان این بخش ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بازار مسکن در صورتی که شرایط اقتصادی به سمت نوسانات حرکت نکند شاید بازار مطلوب و با ثباتی را تجربه کند،‏ افزود: بازار مسکن تابع شرایط اقتصادی کشور است و در صورتی که بازار ارز و یا سکه دچار نوسان شود به طور قطع بازار مسکن هم به تبعیت از آن‌ها دچار مشکل و یا نوسان خواهد شد.

رهبر افزود: دولت باید سعی کند قیمت مسکن را به ویژه قیمت تمام شده ان را کاهش دهد چرا که بسیاری از سازندگان با مشکل افزایش قیمت مسکن روبه رو هستند.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه اگر دولت اقدامات لازم را در جهت کنترل قیمت تمام شده مسکن انجام ندهد نمی‌توان انده مطلوبی را برای این بازار پیش بینی کرد، گفت: هم اکنون مهم‌ترین دغدغه بازار مسکن در شرایط کنونی تولید مسکن است و دولت باید تمامی برنامه‌ها و توان خود را برای افزایش تولید مسکن به کار بگیرد.

او اظهار کرد: بعید است در سال ۹۹ افزایش قیمتی در بازار مسکن داشته باشیم، اما امیدواریم دولت بتواند با اقدامات لازم در این خصوص آینده مطلوبی را برای این بخش رقم بزند.

همچنین پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی می توانست اثرات بسیار مطلوبی بر بازار مسکن داشته باشد و تا حدودی از رشد چشمگیر قیمت مسکن به ویژه در سال ۹۸ جلوگیری کرد.

او افزود: سرمایه گذاران و تولید کنندگان بازار مسکن با اجرای این طرح توانستند شرایط بسیار مطلوبی را برای خود رقم بزنند چرا که طرح اقدام ملی مسکن با همکاری بخش خصوصی و سازندگان حرفه‌ای ساخته می‌شود و همین موضوع می‌تواند زمینه ساز افزایش تولید مسکن شود.


اصلانی یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن با توجه به ظرفیت‌هایی که برای متقاضیان مسکن ایجاد کرده است باعث شده که یک سرمایه گذاری و حاشیه سود مطمئنی را برای متقاضیان فراهم کند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: سرمایه گذاری در این پروژه باعث جذب بسیار زیاد سرمایه‌ها و نقدینگی‌ها می‌شود و باعث می‌شود که به سمت تولید به ویژه در بخش ساخت و ساز هدایت شود.


همچنین موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس هم به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با طرح مسکن مهر بسیار متفاوت است، افزود: طرح اقدام ملی مسکن تاکنون توانسته اثر روانی بسیار مثبتی را برای بازار مسکن ایجاد کند، اما وسعت و ساخت این طرح بسیار متفاوت‌تر از طرح مسکن مهر است چرا که در این طرح دولت تنها به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اکتفا کرده است.

او یادآور شد: امیدواریم دولت بتواند با اتمام و تکمیل هرچه سریع‌تر طرح اقدام ملی مسکن آینده بسیار مطلوبی را برای این بخش رقم بزند.

موسوی اظهار کرد: دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن باید تمرکز خود را بر تولید مسکن بیشتر کند چرا که تنها راه کنترل قیمت‌ها در چنین شرایطی افزایش تولید مسکن است و دولت علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن باید برنامه‌های دیگری را برای بهبود وضعیت بازار مسکن در دستور کار خود قرار دهد.

گفتنی است بازار مسکن به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین حوزه اقتصادی کشور که چندین هزار اشتغال را برای کشور ایجاد می‌کند و حدود ۳۰۰ بخش تولیدی به این بازار متصل است باید دولت بتواند این بخش را سرپا نگه دارد و مانع از ورود رکود به این بخش شود چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد ورود رکود به این بازار باعث می‌شود که این بخش وارد دوران رکود تورمی شود که این موضوع برای بسیاری از خریداران مشکل ساز خواهد شد بنابراین دولت باید تمام توان خود را در سال ۹۹ برای ایجاد رونق در تولید مسکن به کار بگیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۰:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من تاسایت دیوار وشیپور هستند قیمتا هرروز بیشتروبیشتر میشه باید یه فکری بکنن به حال مردم
Iran (Islamic Republic of)
turk
۲۳:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
شهر ری متری 15 :(
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دلیل گران شدن خانه فقط یک چیز هستش اونم ربطی به ساخت مسکن مهر و عرضه و ... نداره. آقایون دولت و نمایندگان مجلس چون خودشون ملک زیاد دارن و تو کار بساز بفروشن علاقه ای به کنترل قیمت مسکن از طریق ابزارهای مالیاتی ندارن.تنها راهش گرفتن مالیات سنگین بر سود مسکن هستش که متاسفانه مجلس و دولت خودشون رو به خواب زدن.الان مسکن مهر زیر ۴۰۰ تومن نمیدن پس ربطی به عرضه و این مسایل نداره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خودم
۲۱:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اگر شما مردم سرمایه گذاری در بورس انجام ندهید قیمت ساخت مسکن به مراتب پایین میاد چون شرکتها مجبور به رقابت میشن ولی در این صورت که پول به بورس تزریق میکنید مثلا اهن که صادرات نداره برای نگه داشتن سهامش در مبلغ بالا در بورس مجبوره اهن رو گرون بده!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا هدایی
۲۱:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
« اگر قانونی تصویب و اجرا شود که،اجازه داشتن بیش از یک منزل را به سرپرستان خانوار و مجردان بالای 40سال،ندهد.مشکل اجاره نشینی و دلالی در بازار مسکن برای همیشه از بین میرود»
توجه : به تعداد مستأجرین،خانه ی خالی در این مملکت داریم!
از آلمان از سوئد از دانمارک از کره شمالی،یاد بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام فقط مردم باید آگاه باشد اگه الان نخرن باید یه ماه دیگه دو برابر همین قیمت امروز بخرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
درود
درسته اما مخصوصا در خرید ماشین دست نگه دارین حتما ماشین ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
بجایی ک به صنف املاک توهین کنین برین از شهرداری وبیمه ک هیچ خدمتی ارائه نمیکنن وفقط بفکر پولن سوال کنین ک چرا هرروز قیمتاشونو افزایش میبرن بیمه یه پول هنگفت میگیره بعد باز سازنده باید بره جدا گانه بیمه حوادث بکنه از اون طرف بالا رفتن ساعتی مصالح هم هست مردم خودشون دارن میبینن مثل شما سرشون تو برف نیس ک بحرف کسی گوش کنن وقتی میبینن چیزی نمیتونن بخرن نمیفروشن یا قیمت بالا میگن بهترین زمان برا صنف املاک وقتی ک قیمت ها ثابت چون اون موقع است ک معامله ای انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
به نظره من ملک و فقط بانک ها گرونش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حاج علی طباطبایی
۱۴:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
مسکن نخریم تا بعد عید دو برابر بشه بیشتر بدبخت بشیم جای خنده داره.
Iran (Islamic Republic of)
علب
۲۱:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
یعنی اینقدر پول داری که میتونی خانه بخری؟فقط کسانی می توانند خانه بخرند که،یا دلال هستند یا اهل پول شویی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من دو ماه پیش یه آپارتمان داشتم همین املاکیها گفتند بازار گرون هست اما راکده هیچ خبری نیست برو بفروش پول بیار شب فروختم فردا صبح هر املاکی که رفتم گفتم پولم نقده گفتند کسی فروشنده نیست آپارتمان هم ساعتی داره میره بالا این املاکی ها یه مشت حقه بازند که برای بیشتر معامله کردن وکمسیون گرفتن به هیچکس رحم نمیکنند ودارن سعز میکنند باالقا کردن این جمله به مردم که اگه نخری بعد عید میره بالا مردم را بترسونن تامردم هجوم ببرند تعداد معامله بیشتر به یه سری اینها هم که تو این سایتهادارن میگن بخرید گرون میشه خودشون فروشنده هستند که آپارتمانها رو دستشون مونده ومیدونند بازارهاراکد شده وبه احتمال زیاد بعد از عید میاد پائین من هر روز دنبال این قضیه ام هیچ جا هزچ خبری نیست بازارها پکیده خریدارها مواظب باشید گول نخورید پولمو گذاشتم تو بانک ماه شمار 20 درصد بهره میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دادش من ماهی فقط ۲۰ درصد میگیری خودت الان مستاجری برو پولتو بردار هر چیزی بعد عید میخری بخر تا از این بیشر ظرر نکردی مطمئن باش بعد عید مسکن قیمتش بالا خواهد رفت علی یارت باشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا هدایی
۲۱:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
نمیدانم این مردم پول از کجا میارن که چندتا آپارتمان دارند برای خرید و فروش. یا اینکه این همه پول از کجا آورده اند که سود سپرده بانکی آن ده برابر حقوق یک کارگر تحصیل کردهٔ زحمت کش کارخانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
گناه همه املاکی هارو نشورین. من خودم املاک دارم مقصر اصلی خود مردم هستن. نخرین آقا نخرین مجبور که نیستین اگه نخرین ارزون میشه مطمئن باشین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا باید قیمت پروانه ساخت در تهران و در شهرستانهای محروم یکی تقریبا باشه ما برای یک پروانه ساخت ۳۰ میلیون بدیم که ۳۰ میلیون چقدر کمک میکنه برای ساخت یک خانه حداقل نصف اهن خانه رو تامین میکنه این هزینه اول یک ساخت یک خانه یک جونه که میخواد خانه دار بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۱:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
مسکن ملی قم رو تو اراک دادن. 80 کیلومتر راههه. چرا کسی اعتراض نمیکنه؟ نمایندگان قم هم چیزی نمیگن؟ کدام مستاجری میره 80 کیلومتری قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
کدام مستاجری میره 80 کیلومتری قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
تو‌سایت‌دیوار مثلا‌یک خونه رو به چند‌قیمت‌کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اگر می‌خواهند قیمت مسکن‌وخودرو‌به تعادل‌برسه‌باید‌قیمت از‌سایتها‌ودیوار‌خذف‌بشود‌چون‌هر‌روز‌این‌دلالها قیمتها‌راالکی تو دیوار دارن بالا‌می‌برن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دیگر چقدر میتونه گرون بشه.ترکونده.تا پنج سال دیگه مسکن گرون نمیشه حتی اگر سکه ودلار..سه برابر بشه.باید ازاین به بعد با التماس بفروشن فقط ببین توچقدر پول داری همه فروشنده هستن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
وقتی بازارها موازی هم حرکت میکنن ، چطور ممکنه یکیشون از بقیه جا بمونه. وقتی بازار ارز و طلا و بورس بالا میرن، قاعدتا ارزش پول ملی کمتر میشه و مسکن هم قیمتش بالا میره. با این وضعیت جمعیتی کشور هیچ صاحب خانه ای هم مالشو مفت نمی فروشه. شما هم صاحب ملک باشی ایضا. به امید روزی که تحریمها برداشته بشه و بتونیم با دستمزدمون صاحب خونه و ماشین خوب بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده پول اجاره ندارم از کجا بیارم خونه بخرم فقط خداوند بهمون کمک کند خونه ما قبر ماست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
شاید محاسبات رو کاغذ و پشت میز در اتاق گرم و نرم قیمتها رو بیاره پایین ولی در واقعیت قیمت مسکن چه خرید چه اجاره هر روز روبه رشد هست و دولت توان اینو نداره که بتونه جلو افزایش قیمت را بگیره کلا همه چیز در حال افزایشه به غیر از حق و حقوق مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خانه های لانه زنبوری را میلیاردی کردید ملت را بیچاره و پدرها را شرمنده ی زن و بچه!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اگر راست میگید جلوی قیمت گذاری دیوار و شیپور و سایت ها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اگر راست میگید جلوی قیمت گذاری دیوار و شیپور و سایت ها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من میگم اگه پولشو دارین همین الان بخرین چون بهترین جا برای سرمایه گزاریه در جایی زندگی میکنیم که به هیچ عنوان در این مورد افت قیمت نداشتیم شاید مدت کوتاهی رکود به علت گرانی بوده الان که قیمت اهن از هف هزار هم گزشته این مسکن ملی هم مانند مسکن مهر خواهد بود
خودم توی یه شرکتی بودم اونایی که قوی تر بودن و نیازی به مسکن نداشتن خونه دار شدن و اونایی که نداشتن الان بلاتکلیف منتظرن شرکت براشون مسکن درست خواهد کرد اونم یک شرکت ورشکسته
خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من میگم اگه پولشو دارین همین الان بخرین چون بهترین جا برای سرمایه گزاریه در جایی زندگی میکنیم که به هیچ عنوان در این مورد افت قیمت نداشتیم شاید مدت کوتاهی رکود به علت گرانی بوده الان که قیمت اهن از هف هزار هم گزشته این مسکن ملی هم مانند مسکن مهر خواهد بود
خودم توی یه شرکتی بودم اونایی که قوی تر بودن و نیازی به مسکن نداشتن خونه دار شدن و اونایی که نداشتن الان بلاتکلیف منتظرن شرکت براشون مسکن درست خواهد کرد اونم یک شرکت ورشکسته
خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۶:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دوستان دلال مسکن کسانی که خودشون قیمت میذارن سایت دیوار سرمایه دار با چند خط و گوشی دیدم با چند عکس زمین که امتیاز فضایی میدن از چار گوشه شهر یه قیمتی میذارن موقع تماس میگیری سه جاشو میگن بفروش رفت فقط فلان محل در حال حاضر هست که در واقع از اولم همون یکجا بیشتر نبوده بقیه واسه افزایش قیمت این شگرد دلالا و سرمایه دار هس سایت دیوار حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
راننده کامیون
۰۳:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دیگه امیدی نیست ......فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
هه،ماپول نداریم نون بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
فکر می کنید چقدر پول هست خونه بشه خرید؟ اصلا ۳۰ درصد ارزون بشه باز هم ممکن نیست. پس بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
هیچ اتفاقی نمی افتد ،عادت میکنیم
گرانی بی دلیل نیست یک طرف معادله تحریم،ناتوانی در کنترل قیمت است دولت توان ندارد و کشور اماده است تا پوست اندازی کند و این نوید ارزانی نیست با حذف دیوار و شیپور هم ارزانی نمی آید ارزش پول ملی از بین رفته است
و تا این ارزش برنگردد قیمتها در هر زمینه ،خودرو ،مسکن ،تغییری نخواهد کرد که گرانتر هم خواهد شد
هموطن تا وقتی مردم ایران را با عدد می‌شمرند وضع همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
آره ارزون میشه!!!!!چون دولت با حذف صفر از پول کل صورت مسأله روپاک میکنه!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
همه چه دست دولت اگه بخواهد متونه ارزان کنه براشون کاره نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خدا وخلق خدا میداند که مشاورین املاک خصوصا اتحادیه املاک یکی از عوامل گرانی مسکن است ببینید کوچه ها شده مشاور املاک
India
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دلت خوشه مردم دارن میمیرن چطور بچسبن به خونه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان یه گزارش تهیه کنه درمورد دامن زدن برنامه دیوار به گرانی مسکن
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۲۱:۳۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عامل اصلی گرانی مسکن برنامه دیوار و شیپور هستش اونایی که دیسک لایک میکنن همونایی هستن که خودشون قیمت الکی میزنن تو دیوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
والله همه میگیم نه به خرید ولی بازار طلا میریم غلغله،بازار خودرو داغ،بازار مسکن طوفان،بازارهای دیگه هم از این بدتر،ما نمیخریم ولی خیلی ها میخرند،همان خیلی ها هم اتش به جان بازار میزنند....دولت هم تماشاگری بیش نبوده،دیگه از این مملکت چه انتظاریست...؟؟؟ این مملکت درست بشو نیست یا اینکه یه عده نمیگذارند درست بشه...
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۱:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
منم موافقم برنامه دیوار مردم را بدبخت کرده کسایی که این متن را میخونن به پشتیبانی دیوار تماس بگیرد قیمت ها را حذف کنه یکی قیمت نمیدانه یا قیمتی خودش واسه ملکش در نظر داره میاد برنامه دیوار نگاه میکنه اینن قیمتشو بالا میبره
Iran (Islamic Republic of)
یاسر سلیمی
۲۱:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بنظر من هم اگه برنامه دیوار و شیپور پول بگیر واسه اگهی های مسکن و ماشین تا حدودی شاید قیمتها بهتر شه چون برنامه دیوار و شیپور قیمت ها را حذف نمیکنن فقط به گرانی دامن می زنن و مردم تاوانشو میدن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عامل اصلی گرانی مسکن خود برنامه دیوار و شیپور هستش که دلال ها و بعضی ها میان قیمت الکی میزارن تا پول کرایشو زیاد کنه نمونش یکی از دوستان بنده
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۰:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
من سال 85 یک خونه خریدم پانصد میلیون سال 92 فروختم یک ونیم.الان شده سه و نیم.سالانه دویست وپنجاه میلیون خونه گرون میشه.اونوقت کی گفته باید فعلا دست نگه داریم.هان؟کی گفته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
M.M
۲۰:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام
اگه همه ی مردم هم پیمان بشن و نخرن شک نکنید آدمایه تازه به دوران رسیده و پولداری که میخوان گرانفروشی کنن به جایی نمیرسن.
مشکل بعدی سایت دیوار و مشاور املاکیها و دلال ها هستند که ذره ای رحم و انصاف ندارند
مسئولین محترم.لطفا به فکر پایین آوردن قیمت خانه باشید و با مشاور املاکیهای بی وجدان و دلالان بی انصاف برخورد کنید.
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
کارگران زحمت کش افغان دارن برمیگردن شهرداریها هزینه پروانه رو خیلی بالا بردن قیمت مصالح مثله گچ وسیمان واجروووووبر اثر هزینه ها بالا رفته مرد مومن یه ماسه شویی علاوه بر هزینه هایه زیاد چرا باید قبوض برق بالا بپردازه خوب بنده خدا پولشو از مصرف کننده میگیره اقایان شما ارزونی رو از خوده دولت شروع کنید پروانه ساختمان رو رایگات کنید با تولید کننده وسازنده کنار بیاید تا مردم رو بیچاره تر نکنید اخه سیر شدنم ندارید
Iran (Islamic Republic of)
بازاری
۲۰:۰۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
درهرشهری زمینهای بلا استفاده موجود داریم آقایان یک قانون وضع کنندبرای تنظیم گرانی مسکن برای مردم بیچاره مستاجر که این وسط گیراین گرانی ومسئولینی که فقط به فکرخودشانندافتاده اند دراین قانون به هر۱۰ خانوار یا ۲۰ خانواریک قطعه زمین رایگان بدهندوساخت آن را که آپارتمان های ۱۰یا۲۰واحدی می باشدرابه خودخانواده ها واگذارکنندخودمردم ازهردولتی بهترمیتوانندبامبلغ حدودی هرخانواربین ۷۰تا۱۲۰ ملیون هرآپارتمتن راتکمیل کنندواین بازارهاوهرج ومرج وهیجان بازار راکنترل کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
چشم نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۱۹:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
آقا من املاکی دارم بخدا هیچ خرید و فروش نمیشه از چند ماه پیش هم اوضاع بدتر شده حداقل همکاران باهم معامله میکردن این وسط ی مشتری هم بینشون یه خریدی می‌کرد بنظرم قیمت فوق العاده بالاست و رکوود طولانی مدت در پیش داریم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
قبلا هم عده کمی خانه میتوانستند بخرند و خریداران واقعی که نود درصد بازار را در دست داشتند فقط سفته بازان و دلالان بودند به امید خدا با اجرایی شدن مالیاتها دست آنها از همین الان کوتاه شده و کاهش قیمت نه بخاطر مسکن ملی و کرونا بلکه بخاطر مالیات بر عایدی و مالیات برخانه های خالی و.. است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
قیمت مصالح ساختمانی همین جوری بی حساب کتاب داره بالا میره بعد شما میخواین خونه ارزون بشه مسئولین مربوطه اجازه ندن مصالح ساختمانی گرونتر بشه
Canada
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ما تا حالا ندیدیم ۴۰ساله قیمت چیزی پایین بیاد،هر چیزی هم که دولت بگه پایین میاد اگه احتیاج داریم باید سریع بخریم چون میخاد دوبله سوبله بشه،قول الکی ندین اگه حرفاتونم حرفه ی بار انجام بدین ی کاریو بعد بگین ما این کارو کردیم،نه اینکه قول بدین و انجام ندین
Germany
یک جانباز
۱۸:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
این دولت در ثبت نام مسکن گیر کرده احمدی نژاد با پاانزده تومان آورده مردم را صاحب مسکن کرد چون ارزان بود اخوندی, انرا مزخرف نامید حال با 250 آورده که معلوم نیست, چه شود, فقط از رهبر عزیز خواهش میکنیم دخالت کنند و با فرمان جهاد واگذاری زمین مجانی توسط وزارتخانه ها و شرکتهای خصوصی دلسوز, مردم را صاحب مسکن کنند در غیر اینصورت دیگر هیچ امیدی نخواهیم داشت
Germany
ناشاس
۱۸:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
مردم نباید فعلا نه خودرو بخرم نه مسکن خود مردم کم مقصرنیستن قیمتارو بالابردن نخریدنخریدفقط۶ماه نخریدببینیدارزون میشه یا نه البته اگه دولت به مردم خیانت نکنه مثل کمین نخریدن خودروها اومد وام داد وبه نفع خودروسازان کارکرد حداقل خودرو را ۶ ماه نخریده صفروکارکرده تا کم هرچی دلال بشکنه انشاالله نخریدنخریدنخریدوکمی صبرکنید
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۷:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
کسی جوابگو نیس ما اجاره نشینا تاکی بی خونه بمونیم نصف عمرمون توخونه اجاره ای گذشت .بااین گرونی مگه میشه پس اندازکرد خونه گرفت ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
در عجبم در عجبم یا خوابیم یا خودمونو به خواب زدیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
طرح ملی مسکن چی کشک چی ما رفتیم ثبت نام کردیم جوابش امد که شما قبلا استفاده کردید در صورتی که ما اصلا نه مسکن مهر نه وام مسکن هیچی استفاده نکردیم اصلا خونه نداشتیم و تا الانم هیچ خونه ای نداریم یه خورده پاس کاریمون کردن از این ور به اون ور تو این وضعیت کرونایی که میگن تو خونه بمونید ما هم گفتیم نخواستیم میزاریم برا از ما بهترون دیگه دنبالش نرفتیم طرح هایی که دولت میده کفش اهنی میخاد و صبر عیوب که با این وضعیت معیشتی و زندگی مردم فک نمیکنم کسی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۷:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
هر کس داره بخره. قطعا پایین نمیاد. همه چیز تو این ۲ ماه ۳۰ درصد گران شده چطور میشه مسکن پایین بیاد . اهن کیلو ۴۰۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خودت گران خریدی الان حسادت میکنی....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
بساز بفروشی خونه مونده رودستت الان که مالیات برای خانه های خالی وضع شد بیشتر حالت سرجاش میاد
Iran (Islamic Republic of)
شاهین حسینی فهرجی
۱۷:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
همین که میگید، ارزون میشه یا نمیشه کافیه تا همه نگاها بره سمتش، الان بهترین کار اینکه سود سپرده بانک‌ها بره بالا بعد بهتون میگم چی میشه، دیگه کسی دنبال دلار و سکه و طلا و ماشین و احتکار نمیره مطمئن باشید، تمام این نوسانات از روزی بیشتر و بیشتر شد که سود سپرده بانکی کم شد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بیش از هفت ساله تو پردیس دست به هیچی نزده فقط یه کار کرده زمینهای تجاری فازها رو فروخته 10 درصد این در آمد را هم خرج مسکن مهر نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام به بی خونه ها نگران نباشید آنقدر که آدم‌ها براثر این بیماری می‌میرند خانه ها خالی می‌ماند بعدش هم آخرالزمان هست دیگه نیازی به خانه های 50و60 متری اینها نداریم غصه نخورید صاحب زمان به داد ما میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خیلی عالی گفتی دمت گرم تا حالا صاحب خونه نبودیم از این بعد هم نمیخواییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
چشم، آخه ما پولمون به مسکن میرسه پدرآمرزیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
اگر حق دلالی مشاورین املاک بر اساس قیمت منطقه ای تعیین بشه و براش سقف تعیین بشه به جای درصد بی نهایت دیگه هیچ بگاهی تلاش نمیکنه قیمت بره بالا بیشتر سعی میکنه تعداد معاملات بره بالا از رف دیگه تو کدوم کشوری زمین بصورت خام معامله میشه اگه فقط معامله زمین قبل از ساخت ممنوع بشه قیمت مسکن یک دهم قیمت فعلی میشه
Iran (Islamic Republic of)
جعفر غفاری ازمشهد
۱۶:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
من سال92درفرمانداری مشهدبا6میلیون تومان مسکن مهر ثبت نام کردم ولی متاسفانه نه پول منو میدن ونه خونه هیچکس هم جواب منو نمیده هم بیکارم هم بی خونه با5نفرعایله،، دردمو به کی بگم اونم پولی بود که قرض گرفته بودم منو که بیچاره کردن**انشاءالله این طرحمسکن دزدی پول مردم نباشد
Iran (Islamic Republic of)
شکر
۱۶:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دولت زمین مجانی به سازنده بشرط بده ببینم‌ چطور شاهد نزول قیمت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
چرا زمین نمیده خود مردم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۶:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
در شهر ما قیمت آپارتمان که سال 96 متری 3 میلیون بود الان شده متری 12 میلیون این کجاش 100درصد یا 120درصده؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
قیمت پفکم پایین نمیاد چه برسه به مسکن . رشد نقدینگی و ببینید بعد نظر کارشناسی بدید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
همین پیشنهاد عدم خرید رو برا ماشین هم میدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
اصلا نظارتی بذ قضیه مسکن در ایران نیست... گویا هیچکدام از مسئولین قادر به اداره ی آن نیستند؟!!
چطور یک زمانی سلطان سکه رو گرفتید مجازات کردید؟!!
چرا سلاطین و مافیای مسکن رو در کشور معرفی نمی‌کنید؟!!

چرا باید مسکن مهری که ابتدای سال 97 (70 یا 80 میلیون) خرید و فروش میشد الان به مرز 500 میلیون خرید و فروش میشه؟!!
یا آپارتمانهایی با قدمت 40 _50 سال که ابتدای سال 97 150_200 خرید و فروش میشد الان 700_800 ملیون خرید و فروش میشه؟!!!!
چرا نظارتی نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
مگه پولی داریم که بتونیم خونه بخریم ؟ چه ارزون بشه چه گرون مگه با وضع فعلی میشه پولی پس انداز کرد؟ خرج خورد و پوشاکتم نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
امسال سال ورود دلالان به بازار مسکن هست . شک نکنید اینها هروقت گفتن فعلا نخرید ارزون می شه حتما گرونی در راه است . مثل بازار خودرو در سال 98
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
مسکن فروش نمیره خیالتون تخت کوچه ما که منطقه مناسب وسط شهر بالا۵خونه مسکونی یکسال شد نتونستن بفروشن حتی یک خونه وراث ازطریق مزایده به این قیمتا نمیخرن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۰:۰۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
کجاس من پنج تاشم میخرم یه کمیسیونم به خودت میدو
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۵۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بقیه بازار ها مثل ماشین طلا ارز ازمسکن بیشتر رشد میکنه مخصوصا طلا دربلندمدت خیلی جلو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
وقتی سیمان ۶تومن وآهن ۳تومن کردید اونوقت حرف ارزونی بزنید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
مطمئنن گرانی مجدد در راه هست کارشناسا هر چی میگنن برعکسش میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
توایران هرچی راگفتند ارزان میشه منتظرطوفان سهمگین تورم باشید...اتفاقا هرکی میخوادمسکن بخره تعلل نکنه...هنوزنتونستند افزایش حقوق کارگرهارامشخص کنند ودرصورت اعلام حداقل 20درصدافزایش قیمت مصالح داریم...شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
اخه این جای سواله ما که حقوقمون براساس ریال چرا همه چی زندگیمون باید با دلار و سکه بالا پایین بشه. ظرف مدت دوماه قیمت میله گرد از ۴ هزار تومن به ۸ هزار تومن رسید در کشوری که مازاد میله گرد هست بعد چجور میخواد مسکن سر از فلک در نیاره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
N
۱۴:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
شما هیچ کاری نکنید فقط دیوارو حذف کنید هم ماشین و علی الخصوص خونه پایین میان مطمئن باشید
Germany
فرهاد بیکَس
۱۴:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
از خرداد 99 شاهد افزایش 40 درصدی خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۲:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دوستانی که قصد دارند خونه بخرن میگن مسکن میاد پایین
دوستانی هم که قصد دارن بفروشن میگن مسکن میره بالا
ولی اگر پافشاری به دیدن یک روی سکه را نداشته باشیم و دو روی سکه را ببینیم و با کمی حساب کتاب کردن به راحتی میشود فهمید که اگر دلار به قیمت دو ماه پیش ۱۱۵۰۰ برسه میشود گفت آهن سیمان شن ماسه دست مزد و از همه مهمتر کلنگی هم پایین خواهد آمد
در غیر اینصورت چه ما توان خرید داشته باشیم چه نداشته باشیم قطعا مسکن رشد ۳۵ درصدی دا خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
آفرین دقیقاً
این گزارش نبود، رپرتاژ مسکن ملی برای دولت بود!

این دولت همیشه با حرفهای صدمن یه غاز و بدون سند دنبال افتخارآفرینی برای خودشه! هیچ کاری نمیکنه و هر اتفاق خوبی رو که از قبل استارتش زده شده یا خواست خدا بوده به نفع خودش مصادره میکنه!
مثله بارندگی که باعث احیای دریاچه ارومیه شد!
مثله آزادراه تهران شمال که از سالها قبل ساختش شروع شده!
حالا هم
مسکن مهرو که میگفتن مزخرفه و متوقفش کرده بود، حالا اومده یه اسم دیگه گزاشته رو مسکن مهرها و میخواد کاملشون کنه بده به مردم بگه کار دولت من بود!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خدا پدرتو بیامرزه
تمام مصالح از اهن تا سیمان و غیره گرون شده چطور میخواد خونه ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
انقدر نخریدم نخریدم تا ارزون بشه الان اون خونه ای که قیمتش ۳۰۰ بوده شده ۸۰۰ ملیون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
تمام تورم در بخش مسکن و خودرو و ارز و بازار زیر سر خود دولت است
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
جذاب برای فروشندگان عمده و دلالان هست . وگرنه برای کسی که محتاج مسکن هست بسیار سخت و زجر آور هست..
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
فقط سایت دیوار و شیپور بازار مسکن و ماشین رو گران کرد، من خودم تو بازارم باور کنید درست درست می گم ، اگر قیمت در این سایت ها حذف شود بازار متعدل می شود . البته درج قیمت فقط در خصوص این دو مقوله مهم تاثیر عکس داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۱۳:۳۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باباماازگرونی خسته شدیم اینوبه کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
معلوم نیست این آمارو از کجا‌میارن خونای که متری دومیلیون بوده در عرض این دوسال شده هفت ونیم میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
مسعولان اگه راست میگن فقط مالیات بر زمین بگذارند زمین تو همه ی شهرهای مملکت هست اب کنارش برق هم کنارش فقط متاسفانه دست کسانیه که زمینا تو این مملکت سرمایه میدونند از قدیمیها که این تفکرشون بوده تا بانکهای ما که اینا تو زمین سوداگرند تا بنگاههای املاک که مثل قارچ تو همه شهرها رشد کردنداو این طرز تفکرا همیشه رشد دادند در حالیه جوانهای که ازدواج نکردن تا اونهایی که مسکن اولیندتا مستاجرا فقط منتظر زمینند تا شروع به ساخت و ساز کنندو مملکت از این قفلی در بیاد چه کنیم که تا خدا نخواسته باشه نه مسعولان متوجه میشن نه این مردم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دولت ثابت کرده با گرفتن جریمه گرانفروشی کم فروشی ومالیات دردی از مردم دوا نکرده ونمیکنه فلان کارخانه شیر رو گران داده دولت جریمه کرده گذاشته تو جیبش چی شده به حال ما فقط بابت جریمه ومالیات هرچی گرفتن هزینه هایه خودشون زیادتر شده وفرقی برا مردم جز تورم نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
به تجربه ثابت شده که هیچوقت قیمت هیچی و بالاخص مسکن ارزون نشده و نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
همه.یادشونه که روزی خودرو دنا را داخل مجلس کردن اومدن با افتخار تو خالی خود گفتن از کوچکترین تا بزگترین قطعه ساخت داخله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
زیاد نمیشه روی کار دولت حساب باز کرد می خواد گرون کنه تعارف می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
اگر مي شه فقط نظر كارشناسي نديد ، همين كافيه
بازار راه خودش مي ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سایت دیوار رو ببندید درست میشه،معلوم نیست مال کیه که کسی کاری بهشون نداره.مالیات بر عایدی هم اجرا بشه،فعلا فقط دلالها خونه میخرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
لطفا شهامت داشته باشید و بنویسید
«ماشین نخرید» تا ارزون بشه .
مطمئنم ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۴۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
چرا که در زبان ساده اقتصاد رابطه نقدینگی با تورم و رکود بیان گردیده . لذا بری کاهش تورم حذف نقدینگی (اعم از ریال، سکه ، ارز و طلای گرمی ) لازم و ضروری می باشد و تا دلالی غیر متعارف کنترل نشود . نمی توان قیمت ها را کنترل نمود . وقتی فردی 700، 500 ، 1000 ، مسکن خالی بدون پرداخت مالیات اساسی می تواند داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
برادر من یارو اصلان دیوانه میخواد هزار تا خونه درست کنه خالی باشه دولت باید زمین در اختیار افراد بزاره وزمینه فراهم کنه تا مردم باهزینه کم خونه دار بشن خونه هایه هم کف بهتره وقتی همه خونه داشته بلشن تقاضا نباشه اون هزار تا خونه رو باید خاکشو به سر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
فقط به خاطر کرونا هستش و کارشناسان برعکس آمار میدن مثل قبلا
شما تو سایت قیمت که میزنی چه مسکن و چه ماشین خودش میره بالا در کل رسانه رو هرچی کارشناسی کرد همون قیمتش رفت بالا از فردا قیمت کارشناسی بزار رو مثلا پفک اگه دیدی گرون شد .
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۲:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
جرا تو این مملکت همه می‌خواهند کلاه سر یکدیگر بگذارند .دوم چرا هیچکس آماندا خوبی نیست.تو ده سال گذشته تا کنون هیچی بصورت استاندارد سر جایش نیست و دیگر امیدی هم ب پاکسازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بازی شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
افزایش تولید و احتکار آن توسط سوداگران و دلالان هیچ کمکی به کنترل قیمت مسکن نمی کند تنها را ه کنترل بازار تصویب مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ ۷۰ الی ۸۰ درصد جهت مسکن دوم و سوم و بیشتر محتکران و اختصاص آن به تولید مسکن است فقط همت سرعت و تدبیر می خواهد مثل تمام دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خسته شدیم از این گرونی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
متاسف
۱۲
آخرین اخبار