مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد؛

گزارشی از انتقال کرونا از حیوان به انسان نداشتیم / شهرداری به دنبال حیوان ستیزی نیست

انصاری درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای کنترل شیوع کرونا در تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به شکل مستقل اقدام خاصی را انجام نداده، اما در کنار دستور العمل‌ها اقدام‌های لازم را انجام داده است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفت بحث مدیریت پسماند و اسکان‌های کارگری بود و از اداره کل محیط زیست شهرداری تهران بازید‌های متناوبی از مکان‌های اسکان کارگری انجام شده است.

انصاری ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از نمایشگاه‌ها که از پیش برنامه ریزی شده بود  لغو شد که یکی از آن‌ها نیز مربوط به نمایشگاه محیط زیست شهرداری تهران بود که برگزار نشد.

او بیان کرد: در حوزه استفاده از مواد ضد عفونی بر پایه کلر شکایت‌های بسیاری به دست ما رسید که آیا این مواد به محیط زیست آسیب می‌زند یا خیر؟ باید گفت که شهرداری تهران این دستور العمل‌ها را تدوین نمی‌کند و این شیوه نامه از سوی وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران اجرا کننده دستور العمل هاست و موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم و مورد توجه شهروندان بود بحث انتقال بیماری کرونا از حیوانات به انسان بود و باید گفت هنوز شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از حیوان به انسان گزارش نشده است و تاکید بر این است که تماس انسان‌ها با حیوانات کنترل شده باشد و بعد از تماس با پوست حیوانات دست‌ها شستشو شود.
انصاری ادامه داد: برخی از افراد به محتوای برخی از بنر‌ها اعتراض داشتند که این بنر‌ها اشاعه دهنده حیوان ستیزی است، اما این بنر‌ها بر اساس توصیه بهداشت جهانی بود و هیچ یک از محتوای بنر‌ها اشاعه دهنده حیوان ستیزی نیست.

او بیان کرد: در مقابله با کرونا تا حد امکان باید از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر خودداری شود و در حوزه دفع پسماند‌های عفونی ،شهروندان باید از ابتدا دستکش و ماسک را در کیسه‌های جداگانه قرار دهند تا در زمان جمع آوری پسماند ،زباله کمتری تولید و حجم آن کاهش یابد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: شهروندان نیز باید در استفاده از مواد شوینده با پایه کلر دقت لازم را انجام دهند و در زمان خانه تکانی از استفاده اقلام شوینده با پایه کلر در محیط‌های بسته خودداری کنند.

انصاری ادامه داد:هوای تهران طی روزهای گذشته به دلیل وارونگی دما آلوده شد که مهمترین عامل آلودگی افزایش آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بود و تردد خودرو‌های دیزیلی نیز یکی از عوامل شکل دهنده این آلودگی است.
در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار