دبیر کل کنگره کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) دردفاع مقدس خبر داد؛

تاکید رهبری بر بازخوانی بروز سوژه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان

سردار کریمی گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند سوژه‌های دفاع مقدس به شکل بروز برای مخاطب نسل جوان بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله و دبیر کل کنگره کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در بیست وسومین نشست گام دوم این کنگره گفت: یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد کنگره شهدای استان مرکزی این بود که سوژه‌های دفاع مقدس به شکل بروز برای مخاطب نسل جوان بازخوانی شود که ما هم در گام دوم کنگره این هدف را دنبال می‌کنیم.

تاکید رهبری بر بازخوانی بروز سوژه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان

سردار کریمی با اشاره به طرح فیلم سینمایی عملیات خیبر افزود: نگاهی که در تهیه فیلم عملیات خیبر دنبال می‌شود تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است که ضمن رعایت این نگاه باید جذابیت برای نسل جوان داشته باشد و بتواند عملیات خیبر و ویژگی‌های آن را به آن‌ها نمایش دهد وپایه گذاری اهداف مهم در این طرح یک ضرورت است که در کل سناریو باید این اهداف دنبال شوند و ما در انتها به این چند هدف مهم برسیم.

او اضافه کرد: قبل از اینکه بخواهیم طرح فیلم سینمایی عملیات خیبر را به مرحله اجرا برسانیم باید کار‌های تحقیقی و پژوهشی در این خصوص انجام شود چراکه کار بر اساس پژوهش محوری پرمغز‌تر و اثر گذار‌تر خواهد بود ومنابع خوبی در استان از عملیات خیبر وجود دارد که می‌توان در این طرح باید از آن‌ها استفاده کرد و کار گروه‌های مرتبط در کنگره شهدا هم باید اطلاعات و منابع خود را در این خصوص جمع آوری و سازماندهی کنند.

عملیات خیبر یک عملیات چند وجهی است

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: عملیات خیبر یک عملیات چند وجهی است که علاوه بر نقش صنایع استان مرکزی، سازماندهی نیروها، نقش جهاد و مهندسی رزمی و شهدا و رزمندگان شاخصی که در این عملیات نقش موثر داشته که این‌ها شاخصه‌های مهم عملیات خیبر است و نیاز است کلیه مراحل کار و نیازمندی‌های محتوایی از ابتدای کار مشخص شود تا از ابتدای سال ۹۹ بتوان آن را در برنامه‌های فرهنگی بهتر دید.


او ادامه داد: عملیات خیبر جدای از این‌ها یک ویژگی مهم دیگری دارد که اولین عملیات خاکی و آبی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس است که دستاورد‌های خوبی هم داشته است و استان مرکزی در این عملیات بیش از ۱۹۵ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده که اکثر شهدای شاخص استان در این استان نقش موثر داشته اند که ظهور لشگر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) و نقش استان مرکزی را به وضوح می‌توان در عملیات خیبر مشاهده کرد.


سردار کریمی اظهار کرد: خوشبختانه در حاشیه کنگره شهدای استان مرکزی یک سرکشی جامع از کلیه خانواده‌های شهدای استان انجام شد که در این سرکشی‌ها ضمن ارائه هدایای آن‌ها که تابلو فرش شهید بود یک سری فرم‌ها از وضعیت خانواده‌ها جمع آوری شد.

او تصریح کرد: امروز آن چیزی که باید در خصوص فرم‌های سرکشی انجام شود ساماندهی آن‌ها بر طبق شاخص‌های مورد نیاز است که کارگروه ایثارگران با مشارکت فرماندهان نواحی و کلیه دستگاه‌های مسئول این کار مهم را باید به سرانجام برسانند.

همه خود را باید در قبال خانواده‌های شهدا مسئول بدانیم

دبیر کل کنگره کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) دردفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: همه خود را باید در قبال خانواده‌های شهدا مسئول بدانیم و فرماندهان نواحی و نیرو‌های مسلح استان با دستگاه‌های مسئول باید خود را موظف بدانند که آمار و اطلاعات مربوط به شهدا و خانواده‌های آن‌ها را پالایش کنند و یک سازماندهی جامع در این خصوص اتفاق بیفتد.

او افزود: فرم‌های سرکشی از خانواده‌های شهدا می‌تواند در راستای حل مشکلات خانواده‌های شهدا بسیار موثر باشد و می‌تواند رویکرد شورای ایثارگری استان و حتی نمایندگان مجلس برای پیگیری مطالبات خانواده‌های شهدا جدیدی را ایجاد کند.

فرمانده سپاه روح الله تاکید کرد: به دلیل اینکه ویروس کرونا امروز در کشور وجود دارد و باید توصیه‌های بهداشتی را به طور ویژه رعایت کرد فعلا سرکشی از خانواده‌های شهدا متوقف شده و به محض برطرف شدن این ویروس منحوس سرکشی‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.