تعیین تکلیف انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های سنقروکلیایی و اسلام‌آبادغرب و دالاهو

رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: به احتمال زیاد هفته جاری تکلیف انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های سنقروکلیایی و اسلام‌آبادغرب و دالاهو مشخص می‌شود و هم اکنون مستندات این ۲ حوزه در هیات نظارت مرکزی در حال بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت : برای حوزه سنقروکلیایی یک تیم بازرسی از هیات نظارت مرکزی فرستاده شد و چند صندوق که محل اختلاف کاندیدای معترض بود نیز بازشماری شده است.

او گفت : اما تیم بازرسی به حوزه اسلام آبادغرب نرفت و تنها مستندات این حوزه به هیاتت نظارت مرکزی ارسال شده است.

حجت الاسلام مفید گفت: در مجموع هم اکنون هیات نظارت مرکزی مشغول جمع بندی گزارشات است و به احتمال زیاد در هفته جاری نتایج نهایی اعلام می‌شود.

او با اشاره به روند اخذ شکایات و نیز ارسال مستندات به هیات نظارت مرکزی گفت: دفتر شورای نگهبان استان در حقیقت فقط یک واسطه است و تصمیم نهایی در خصوص شکایات بر عهده هیات نظارت مرکزی است هرچند ممکن است در روند بررسی نیاز به تحقیقات و استعلام از مراجع خاصی باشد که شورای نگهبان استان این کار را انجام می‌دهد و نتیجه را دوباره به هیات نظارت مرکزی ارسال می‌کند.

حجت الاسلام مفید در خصوص فاصله کم آرای برخی از کاندیدا‌ها و نگاه قانون به این موضوع گفت: طبق قانون انتخابات هر کاندیدایی که می‌خواهد برنده بشود باید حداقل ۲۰ درصد آرا را داشته باشد و اگر ۲ کاندیدا این شرایط را داشته باشد آن کسی برنده انتخابات می‌شود که رای بیشتری داشته باشد حالا می‌خواهد این اختلاف ۱۰۰ رای یا هزار رای باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.