وزیر نیرو خبر داد؛

افتتاح ۲۲۷ پروژه صنعت برق با سرمایه گذاری ۳۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان

اردکانیان گفت: در نیمسال اول ۹۸ توانستیم ۲۲۷ پروژه آب، برق و فاضلاب با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان افتتاح کنیم.

خبر برنامه////////به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به پویش هر هفته_الف_ب_ایران گفت: این پویش ضمن اطلاع‌رسانی بسیار خوب از اقدام‌های صنعت برق کشور، تاب آوری سیستم را هم در مقابل تحریم‌ها به نحو شایسته‌ای افزایش داد.

او ادامه داد: در قالب این پویش ۱۰ سد بزرگ در ۶ استان کشور با ظرفیت ۷۴۵ میلیون مترمکعب و ۲۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری، آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶ تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان افزود: امروز هم قطار پویش هر هفته الف_ب_ایران به ایستگاه آخر رسید به طوری که در این نیمسال ۲۲۷ پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور و با سرمایه گذاری ۳۳ هزار و ۵۶۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید: افتتاح ۲۵ طرح بزرگ آب و برق در ۵ استان کشور


اردکانیان گفت: این پویش در بهار ۹۹ ادامه دارد و قرار است ۴۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومان به ثمر برسانیم.

او بیان کرد: امروز با افتخار آخرین هفته پویش الف_ب_ ایران به پایان رسید. برای وزارت نیرو افتخار بزرگی است که توانستیم ۲۲۷ پروژه آب، برق و فاضلاب را در کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۵۶۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسانیم.

اردکانیان در آخرین هفته و ایستگاه پایانی پویش هرهفته_الف_ب_ایران که به استان‌های تهران، هرمزگان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان با مجموع ۲۵ پروژه اختصاص داشت، اظهار کرد: ۱۰ سد، ۶ هزار و ۳۳۵ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۸ نیروگاه حرارتی، ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، ۶ نیروگاه مقیاس کوچک، ۱۰۳ پست و خط انتقال، ۱۷ طرح آبرسانی شهری، ۱۰ تصفیه‌خانه آب، ۱۷ تصفیه‌خانه فاضلاب و آبرسانی به ۸۶۰ روستای کشور، مجموع پروژه‌هایی بود که در این پویش نیم ساله به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار