حدود ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران با تلاش کشاورزان تاکنون شخم و شیار شده است.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: حدود ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران با تلاش کشاورزان استان تاکنون شخم و شیار شده و در حال آبتخت است.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،  افزود:در ۸۰ هزار هکتار هم احداث خزانه و پرورش نشاء در حال انجام است.

بهادری با بیان اینکه تاکنون بیش از یکهزار و صد تن  ارقام مختلف بذر شالی که در سال قبل تولید شده است در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و آن‌ها می‌توانند از این بذر‌ها استفاده کنند، گفت: امسال در مقایسه با پارسال ۲۵۰ تن بذر بیشتری در نظر گرفتیم.

او افزود:کشاورزان توجه کنند که در هنگام بذر پاشی عملیات ضد عفونی بذر را انجام دهند، چون امکان بیماری‌های بذردار وجود دارد که با ضد عفونی از این بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

بهادری گفت:کشاورزان سبک و سنگین کردن بذر‌ها را فراموش نکنند و از اطلاعات همکاران ما در جهاد کشاورزی استفاده و بذر‌های سالم را برای جوانه در آوردن در نظر بگیرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود:با توجه تغییرات جوی کشاورزان حتما از بیمه کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.