تداوم بحران میان ترکیه و اروپا؛

اردوغان میز مذاکره با روسای کمیسیون اروپا را ترک کرد

رئیس‌جمهور ترکیه در اعتراض به عدم تخصیص حمایت‌های مالی اروپا از ترکیه در طرح ساماندهی آوارگان، نشست دیروز با مقامات اروپا را با عصبانیت ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور ترکیه میز مذاکره با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا را ترک کرد.

این نشست دیروز در بروکسل، پایتخت بلژیک به منظور بررسی آخرین وضعیت آوارگانی که از ترکیه عازم مرز‌های یونان شده‌اند برگزار شده بود که پس از یک ساعت و چهل دقیقه چانه زنی فشرده طرفین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به عدم تخصیص حمایت‌های مالی اروپا از ترکیه در طرح ساماندهی آوارگان این جلسه را با عصبانیت ترک کرد.

روزنامه قرار چاپ ترکیه در این باره نوشت اردوغان خواستار تجدید بسته مالی ۶ میلیارد یورویی اروپا بود که با مخالفت مقامات اروپایی مواجه شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از این موضوع در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: درباره معنی و مفهوم تفاهم نامه سال ۲۰۱۶ که برای جلوگیری از عبور پناهندگان از ترکیه به اروپا به امضا رسیده و اینکه کدامیک از این مفاد اجرا نشده، با ترکیه اختلاف نظر داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
خوب داری میدوشی اروپا رو ۶ میلیار یورو خرج کل ترکیه هست تو چند سال
آخرین اخبار