امروز در شورای شهر تهران اتفاق افتاد؛

طفره هاشمی از شفاف سازی افزایش نرخ کرایه در سال ۹۸

رئیس شورای شهر تهران در مورد افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال جاری پاسخ شفافی ارائه نکرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح مصوبات امروز گفت: جلسه امروز شورای شهر تهران با ارائه دو لایحه دو فوریتی از سوی شهرداری تهران آغاز شد که یک مورد از این لوایح مربوط به ارائه مهلت جهت پرداخت عوارض پایان سال به مودیان بود تا آن‌ها بتوانند تا انتهای اردیبهشت ماه عوارض خود را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: لایحه بعدی که در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت، افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه در سال ۹۸ بود که اعضای شورای شهر تهران به آن رأی موافق دادند.

هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه در پایان سال این بستر را فراهم کرد تا نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۹ تا ۳۶ درصد افزایش پیدا کند، با اشاره به اینکه این سوال، سوال انحرافی  است، گفت: این افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال جاری از سوی دولت مطرح شد و باید منتظر ماند و دید آیا هئیت تطبیق فرمانداری آن را به تأیید می‌رساند یا خیر. (افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی در ده روز باقیمانده سال ۹۸ در حالی رقم خورد که مصوبه شورای شهر تهران برای تعیین نرخ کرایه در سال ۹۹ افزایش تا سقف ۲۵ درصدی کرایه بر اساس نرخ پایه کرایه در سال ۹۸ بود که با افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه این ضریب به نرخ پایه کرایه افزوده شد).

او بیان کرد: از دیگر موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفت، طرح الزام شهرداری به ارسال لایحه سوخت‌های بیولوژیکی بود تا از این طریق شهرداری از دیگر نهاد‌های مسئول بخواهد تا به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار