دهیاران چابهار در حال مقابله با کرونا هستند

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری چابهار گفت: دهیاران و شورا‌های اسلامی در تمامی روستا‌های این شهرستان در حال مقابله با ویروس کرونا هستند تا بتوانند پیشگیری لازم را در برابر این ویروس خطرناک داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عادل عفتی  معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری چابهار  اظهار داشت: تمامی دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستایی پیشگیری و اقدامات لازم جهت ایمنی اهالی روستا‌ها از این ویروس خطرناک را داشته باشند و با رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی روستا‌ها را به محیط امن و سالم برای اهالی آن منطقه تبدیل کنند.

او  بیان کرد: اهالی روستا‌ها از سفر‌های غیرضروری و از تردد در اماکن شلوغ و از رفتن به دیگر شهر‌ها در این ایام پرهیز و به پویش «درخانه می‌مانیم» بپیوندند.

معاون هماهنگی امورعمرانی فرماندار چابهار افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی و سایر افراد از پذیرش مسافران نوروزی تا اطلاع بعدی خودداری و با نصب بنر و توزیع بروشور‌های اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا در بین اهالی اقدام و مردم را به رعایت بهداشت فردی ترغیب کنند.

وی ادامه داد: به افرادی که فضولات حیوانی دام و احشام خود را در معابر و کوچه‌های روستا‌ها می‌ریزند آنان را نسبت به جمع آوری سریع فضولات برای پیشگیری از شیوع بیماری اخطار دهند.

عفتی با اشاره به اینکه خانوار‌ها ضمن رعایت موارد بهداشتی در خانواده، جهت خرید و تهیه مایحتاج خود فقط یک نفر را انتخاب کنند تا این کار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: از بیرون رفتن چند نفره خودداری و همچنین تا اطلاع بعدی از حضور در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی پر تردد خودداری کنند.

او  از برگزاری مراسم‌های مختلف جشن عروسی و همچنین از انجام مراسم ختم و عزا برای اموات در روستا‌ها جلوگیری و از برپایی بازارچه‌ها و بازار‌های روز نیز جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی فرماندار چابهار ادامه داد: دهیان و شورا‌های اسلامی باکمک خانه‌های بهداشت و همکاری مردم اماکن عمومی روستا‌ها را مرتب ضد عفونی و گند زدایی کنند.

او اظهار داشت: تمامی مرخصی‌های دهیاران لغو و همه آنان با همکاری مردم و اعضای شورا‌ها بصورت آماده باش در روستا‌های محل خدمت خود حضور داشته باشند و بخشداران نیز نظارت برحسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

عفتی بیان کرد: بخش ویژه بیماران کرونا با اعتباری بیش‌از پنج میلیارد ریال در بیمارستان امام علی (ع) چابهار با همت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ۳۰ تخت راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار