مبادی ورودی هندیجان تحت کنترل نیرو‌های نظامی/ پذیرش مهمانان نوروزی امکانپذیر نیست

فرماندار هندیجان گفت: طرح نظارت، کنترل و محدودیت در مبادی ورودی این شهرستان با همکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بویری فرماندار هندیجان گفت: همزمان با گسترش و اپیدمی ویروس کرونا در کشور به منظور حفظ سلامت مردم و برابر مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان خوزستان و این شهرستان، از عصر دیروز سه شنبه، طرح کنترل و پایش مبادی ورودی و خروجی با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه به منظور دقت و نظارت مستمر بر ورودی‌های هندیجان اقدامات لازم آغاز شد.

او با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت کاری مدیریت شهرستان استان و شهرستان است، افزود: رعایت توصیه‌ها و دستورات ملی و استانی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا حائز اهمیت و ضروری است.

بویری بیان داشت: بر همین اساس از همه شهروندان هندیجانی درخواست می‌شود ضمن جدی گرفتن و رعایت توصیه‌های بهداشتی و لزوم ماندن در منزل و سفر نکردن در این بازه زمانی خاص و بحرانی، از خارج شدن از خانه و حضور در محل‌های شلوغ و پرتردد جدا خودداری کنند.

رئیس شورای تامین شهرستان هندیجان ادامه داد: باوجود اینکه مردم کشور هر ساله برای تفریح و یا بازدید اقوام به سفر می‌رفتند، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز اقامتی و گردشگری در استان خوزستان و شهرستان هندیجان تعطیل شده است.

فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان، تصمیم به اعمال محدودیت‌های سفر در طول هفته جاری و آینده گرفته است، گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از گسترش و شیوع بیشتر ویروس کرونا یا کووید ۱۹ است.

این مقام مسئول گفت: این محدودیت‌ها شامل ورود خودرو‌ها به شهرستان هندیجان، اقامت در اقامتگاه‌ها و مهمانسرا‌های گوناگون و ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران و همچنین اعمال ممنوعیت تردد در مبادی ورودی این شهرستان می‌شود.

علی بویری با تاکید بر اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان شکل گرفته، افزود: تداوم این روند مستلزم همکاری و رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی از سوی مردم است.

او همچنین در بخش دیگری این گفتگو با اشاره به تعطیلی بازار هندیجان در پی گزارش مثبت از ابتلای ۲ مورد از شهروندان به ویروس کرونا، اذعان داشت: در همین زمینه تردد همه لنج‌های تجاری و همچنین خودرو‌های حمل کالای ملوانی در این از هفته گذشته ممنوع شد.

بویری تصریح کرد: از هفته گذشته نیز فعالیت بازار کالای خانگی و آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها و کیوسک‌های سطح شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

او اظهار داشت: علاوه بر این نیز در سطح شهرستان تردد خودرو‌هایی که کالای ملوانی حمل می‌کنند همچنان ممنوع است و درصورتی که انبار‌ها و مغازه‌هایی بدون اطلاع فرمانداری با این خودرو‌ها همکاری داشته باشند، مطابق قانون باید در انتظار برخورد شدید باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.