عزم سپاه برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در کنار تامین امنیت و اجرای طرح‌های مهم محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان با بسیج تمامی امکانات به کمک سربازان عرصه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا در این استان مرزی و حساس شتافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام اسلامی از دستاورد‌های ارزشمند و مهم انقلاب است، هرچند که سپاه نهادی نظامی در راستای حفاظت و صیانت از میهن و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اما در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها و بحران‌ها نظیر سیل، زلزله، کمک به محرومان و زدودن چهره محرومیت از مناطق مختلف حضوری فعال داشته است.

خدمات ارزشمند سبزپوشان سپاه که همیشه در دفاع از انقلاب، اسلام و آب و خاک مقتدرانه ایستاده و در عرصه خدمت‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان پیشگام بوده‌اند بر کسی پوشیده نیست.

این نهاد مقدس در سایه روحیه انقلابی و معنوی که سرچشمه جوشان آن امام عارفان و قدوه صالحان و رهبر معظم انقلاب است بار دیگر با شیوع کرونا در کشور و این استان مرزی با تمامی امکانات و نیرو‌های بسیجی به کمک سربازان عرصه سلامت آمده اند تا بار دیگر آرامش و سلامت به جامعه بازگردد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و بسیجی برای هرگونه مشارکت در زمینه‌های بیماریابی، گندزدایی، نظارت، تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و اعزام نیرو‌های خدمت‌رسان اعلام آمادگی کرده است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: بسیجیان استان در قالب ۵۸۶ تیم چهار نفره با همکاری کادر بهداشت و درمان کار آموزش و غربالگری ویروس کرونا را در استان انجام می‌دهند.

سردار پاسدار محمد ناظری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر تیم جمعیت ۵۰۰ نفری از محلات سیستان و بلوچستان را زیرپوشش قرار می‌دهد.

اوادامه داد: همچنین ۳۸۰ نفر از امدادگران خواهر بسیجی سیستان و بلوچستان آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به کمک پرستاران بشتابند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: سپاه سلمان استان از سوم بهمن همزمان با گسترش ویروس کرونا در کشور قرارگاه پدافند زیستی خود را در قالب هفت کارگروه رصد، پایش و هشدار، پیشگیری، بهداشت و درمان، رفع آلودگی، ایمنی، اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی، ارتباطات و فن آوری و پشتیبانی فعال کرد.

او افزود: در ۶ نشست این قرارگاه در سیستان و بلوچستان مصوبات خوبی به تصویب رسیده که اثرات ارزشمند در حوزه کنترل و پیشگیری از این بیماری دارد.

سردار ناظری فعال سازی مرکز آموزشی شهید شوشتری، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای اطلاع رسانی عموم مردم، فعال شدن جامعه پزشکی بسیج، انتشار ۸۷ هزار و ۱۲۵ توئیت و بیش‌از ۲۱ هزار محتوا و چهار هزار و ۷۳۱ عکس و فیلم و همچنین ۱۲۵ محتوای خبری را از جمله اقدامات نیرو‌های سپاه در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های توجیهی در سطح رده‌ها و آحاد بسیجیان و فعال شدن سیستم پیامکی برای تمامی کارکنان سپاه و ضدعفونی آسایشگاه‌های سپاه، مساجد و بیمارستان و استقرار تیم‌های تشخیص با دستگاه‌های تب سنج از دیگر اقدامات سپاه سلمان در زمینه مقابله با کروناست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار