اختصاص ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در استان کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از اختصاص ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در استان به منظور ارزیابی مردم در ارتباط با ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

اختصاص ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این مراکز خدمات جامع سلامت از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب برای ارزیابی سلامت مردم استان فعال است.

او گفت : در ۱۲ شهرستان استان این مراکز فعال شده و در شهر کرمانشاه نیز سه مرکز برای ازیابی مردم در نظر گرفته شده است.

 او،گفت: در قصرشیرین بیمارستان این شهرستان کار مرکز ۱۶ ساعت سلامت را نیز به منظور غربالگری بیماران انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا طرح بیماریابی فعال در سطح استان آغاز شده است، گفت: در این طرح کارشناسان سلامت از طریق تلفن با خانواده‌ها تماس می‌گیرند و جویای سلامت آن‌ها می‌شوند.

او افزود: در این طرح تماس با بیماران حاد زمینه‌ای همچون بیماران دیابتی، تنفسی، قلبی عروقی و کلیوی با اولویت پیگیری می‌شود و در صورتی که در خانواده‌ها بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا باشند، توسط کارشناسان راهنمایی خواهند شد تا در خانه بمانند و قرنطینه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارتباط با فعالیت مراکز ۱۶ ساعته گفت: در صورتی که افرادی دارای علائم بیماری کرونا از بیماری زمینه‌ای و حاد نیز رنج ببرند این افراد به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و سلامت استان معرفی می‌شوند تا مراحل درمان را طی کرده و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان‌ها معرفی شوند.

مرادی با بیان اینکه به دنبال جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعت هستیم، افزود: بیماران براساس نوبت دهی و منظم به مراکز فراخوانده خواهند شد تا از ازدحام و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.

او افزود: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار